ענקית הסטרימינג נטפליקס מתרסקת ב-17% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות לרבעון האחרון של השנה. החברה רווח של 1.33 דולר למניה, על הכנסות בהיקף של 7.71 מיליארד דולר.
החברה עקפה את התחזיות בשוק שהעריכו רווח של 84-82 סנט למניה ברבעון הרביעי - ואף מדובר בעלייה בהשוואה לרווח של 1.19 דולר למניה ברבעון המקביל בשנת 2020, אך מדובר בצמיחה האיטית ביותר בשנים האחרונות. באשר להכנסות, התחזיות העריכו עלייה של 16% מול אשתקד לרמה של 7.71 מיליארד דולר וכאמור היא עמדה בתחזיות. בתקופה המקבילה בשנה שעברה, רשמה החברה 6.64 מיליארד דולר הכנסות.
החברה גם אמרה שהיא צופה תוספת של 2.5 מיליון מנויים בלבד ברבעון הראשון של 2022, בהשוואה ל-3.98 מיליון שנוספו ברבעון הראשון של 2021.
עבור שנת 2021 כולה, האנליסטים צופים שהרווח למניה יעלה בכ-76%, הקצב המהיר ביותר מאז שנת 2018 למרות הירידה הצפויה ברבעון האחרון. ההכנסות השנתיות צפויות לעלות ב-18.9%, שזה יהיה הקצב האיטי ביותר לפחות בשמונה השנים האחרונות.
הרווח של החברה אמנם לא ירד בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, אך בהשוואה לרבעונים הקודמים של 2021 הוא נחתך ביותר ממחצית. ברבעון השלישי רשמה רווח של 3.19 דולר למניה, ברבעון השני הרווח עמד על 2.97 דולר למניה וברבעון הראשון על 3.75 דולר.
מניית נטפליקס איבדה מעט גובה לקראת פרסום הדוחות, ביחד עם מדד נאסד"ק ששינה כיוון בשעת המסחר האחרונה, כך שהיא ננעלה ברמה נמוכה בכ-25% משיא כל הזמנים שרשמה בנובמבר, אז מחיר המניה הגיע ל-700 דולר. מאז שהחלה השנה איבדה כבר כ-12%, ושווי השוק שלה נע סביב 225 מיליארד דולר. כעת היא כאמור מתרסקת ב-17% נוספים במסחר המאוחר בוול סטריט ומחיר המניה צונח ל-421 דולר בלבד.
החברה דיווחה כי בשלושת החודשים האחרונים של השנה נוספו לה 8.28 מיליון לקוחות כאשר ההערכות בשוק ציפו לתוספת של 8.19. יחד עם זאת, הנתון נמוך יותר מההערכות של נטפליקס עצמה שעמדו על תוספת של 8.5 מיליון - כפי שנרשם ברבעון המקביל ב-2020.
בסך-הכול יש לחברה כ-222 מיליון משתמשים משלמים ברחבי העולם. ברבעון הקודם, מספר המנויים גדל ב-4.4 מיליון לעומת תחזיות שעמדו על 3.84 מיליון. להיטים כמו הסרט "אל תסתכלו למעלה", הסדרה "עוזרת בית" וכן הסדרה הקוריאנית "משחק הדיונון", שיצאה בסוף הרבעון שעבר וצפו בה מעל ל-111 מיליון צופים וצופות, ככל הנראה סייעו למספרים.
העלתה מחירי מנויים בישראל ובצפון אמריקה
החודש הודיעה נטפליקס על העלאת מחיר המנוי בישראל בשיעור של עד 17%, מה שהפך אותו למנוי היקר בעולם. לאחר מכן הודיעה על התייקרות גם בארצות-הברית ובקנדה.
נטפליקס מתמודדת עם תחרות משמעותית בשוק הסטרימינג האמריקאי, במיוחד מכיוון דיסני פלוס, HBO, אמזון פריים ואפל TV. לפי ההערכות, נטפליקס השקיעה בשנת 2021 על תוכן בלעדי כ-17 מיליארד דולר. זה בהחלט עזר לה להמשיך להוביל את השוק עם נתח המנויים הגדול ביותר, 222 מיליון מנויים ברחבי העולם - הרבה יותר מהמתחרות שלה.
בנובמבר האחרון הודיעה נטפליקס על השקה של חמישה משחקי וידאו משלה, שיהיו זמינים למנויים ללא תשלום נוסף, בשלב זה על מכשירי אנדרואיד בלבד. בהמשך מתוכננים גם משחקים שיהיו זמינים למכשירי אפל. המשחקים הראשונים יהיו קשורים לסדרות של נטפליקס, בהן בולטת מכולן הסדרה "דברים מוזרים" (Stranger Things).
כבר בחודש יולי האחרון פורסם בבלומברג על כוונתה של נטפליקס להצטרף לעסקי הגיימינג, כדי למשוך קהל נוסף וכן להציע משהו שלמתחרות שלה אין. החברה ניסתה כבר את השירות הזה בפולין, באיטליה ובספרד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.