מתוך אג'נדה של קידום שוויון הזדמנויות לאוכלוסיות שנמצאות בייצוג חסר בתעשיית ההייטק המקומית, יוצאת לדרך תחרות "45+ ונשים", המיועדת ליזמים בגילי 45+ וליזמיות, מטעם מכון מיראז'. המועמדים מוזמנים להציע סטארט-אפים שנמצאים בשלב הרעיון או עד לגיוס של מיליון דולר. הפרס המוצע הוא מענק נקי של 100 אלף דולר ללא תמורה/דרישה לאחוזים.
את התחרות מממן פול מיראז', פילנתרופ יהודי מארה"ב ומייסד מכון מיראז' לתמיכה ביזמות ישראלית. "המכון רואה חשיבות רבה ביזמות וחדשנות, ובחיזוק הקשרים בין ישראל לארה"ב", אומר מיראז'. "לשם כך, משתתפי התחרות המתאימים יזכו במלגת השתתפות לקורס ההכשרה של מכון מיראז' בארה"ב, שיעניק להם כלים משמעותיים להתפתחות ולמיומנות עסקית בכלל ובארה"ב בפרט".
פול מיראז' / צילום: מכון מיראז'
זו השנה התשיעית שבה מתקיימת התחרות, אשר נולדה לפני כשמונה שנים, כאשר אילן הבר, בוגר המשלחת של מכון מיראז' לארה"ב, פנה למנכ"ל המכון והציף את הקושי של עובדים מעל גיל 45 בשוק ההייטק הישראלי, אשר מוצאים עצמם נפלטים ממעגל העבודה, אף על פי שבגיל זה מגיעים לשיא היכולת, והניסיון המקצועי.
הבר הציע לסייע לאותם עובדים אשר ניחנו בחוש יזמי ועסקי ליצור את המיזם הראשון שלהם, ולפתוח את הדלת וההזדמנות לעולם הסטארט-אפים, על ידי השתתפות בתוכנית אקסלרציה והון למיזם המוביל. כאשר לפני כארבע שנים מונו אתי פינקלשטיין ועדי שטיין לניהול התחרות, הן העלו בעיה נוספת שקיימות בשוק - חוסר בייצוג ותמיכה לנשים יזמיות. ואכן, בדיקה מול רשות החדשנות העלתה שרק 8% מכלל מקבלי מענק הרשות היו נשים. כך, הוחלט על פתיחת התחרות גם עבורן.
"היום יש יותר פתיחות , אבל עדיין יש עוד הרבה עבודה לעשות", אומרות פינקלשטיין ושטיין. "ידוע ומוכח כי משקיעים נוטים להשקיע ביזמים אשר דומים להם. ישנה הכרה כי גופי ההשקעה צריכים לעבוד על הגיוון של הצוות על מנת לשנות את ההטיה הקיימת היום בשוק, ולייצר יותר הזדמנויות ליזמים מאוכלוסיות שונות, ואנו אמנם רואים צמיחה משמעותית בתחום הזה, אך יש עוד דרך רבה לעשות.
"זו אחת הסיבות העיקריות העומדות מאחורי ההחלטה לאפשר לנשים בכלל הגילים להתמודד בתחרות. הנשים לא פחות טובות מגברים גם בעולם הזה, על אף שהוא נחשב 'גברי', ואנו זוכות לראות את זה בקרב המתמודדות. הכנסת נושא הנשים לתחרות הגדילה את כמות המשתתפות ל 50% מסך ההגשות".
השתיים מוסיפות כי "גם לעובדים מעל גיל 45 יותר קשה למצוא עבודה. למעשה, על פי מחקר עולמי שנערך על ידי ארגון Generation בחודשים מרץ עד מאי 2021 - 63% מהמובטלים בני 45 ומעלה לא הצליחו למצוא עבודה במשך יותר משנה. זאת לעומת 52% ממחפשי העבודה בגילאי 35-44, ורק 36% מאלה בגילאי 18-34. כאשר הם שולחים קורות חיים או מגיעים לראיונות עבודה, עובדים מבוגרים לא מקבלים הזדמנות שווה".
ניתן להירשם לתחרות באתר המכון.
גלית חתן
מיליון דולר לחדשנות בטיפול בסרטן
חממת המכשור הרפואי MEDX והאגודה האמריקאית לאונקולוגיה התערבותית מציבות אתגר חדש ליזמים: השתיים מחפשות מיזמי טכנולוגיה ורעיונות חדשניים בתחום האונקולוגיה ההתערבותית.
החברה שתגיע למקום הראשון תקבל פרס כספי בסך מיליון דולר, ותוזמן להצטרף לחממת MEDX כחברת פורטפוליו או כחלק מפרויקט ,XLab וליהנות משירותי החממה. שתי האפשרויות יקנו לה גישה למשאבים הנדסיים, פיתוח עסקי ותמיכה רב-תחומית במו"פ, שירותי ייעוץ, שיווק ויחסי ציבור, ושירותי משרד אדמיניסטרטיביים.
בין התחומים שייבחנו לצורך הגשת המועמדות לאתגר: טכניקות אימוביליזציה, טכניקות אבלציה וטיפול ואופטימיזציה פרוצדורלית. הזוכים באתגר ייבחרו על ידי פאנל שופטים בראשות פרופ' סטיבן ב. סולומון.
חממת מדקס (MEDX Xelerator) הוקמה כשותפות של קרן ,MEDX Ventures חברת המכשור הרפואי בוטסון סיינטיפיק והמרכז הרפואי שיבא, והיא פועלת בחסות רשות החדשנות. החממה מתמקדת במכשור רפואי בדגש על טכנולוגיות לכלי דם, מכשור זעיר-פולשני ורובוטיקה רפואית. החממה ביצעה את ההשקעה הראשונה במארס 2018 והשלימה 11 השקעות עד היום.
לדברי שי פוליקר, מנכ"ל החממה, "אונקולוגיה התערבותית היא תחום בצמיחה, שצפוי להביא פריצות דרך משמעותיות בטיפול בסרטן, הן מבחינה קלינית והן מבחינה מסחרית. אנחנו רוצים לתמוך במוחות המבריקים מאחורי הדור הבא של החדשנות הרפואית". המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 15 בפברואר.
המיזוג הישראלי-אמריקאי שישפר שירותי מזון
MarketMan הישראלית, המספקת פלטפורמה לניהול מלאי ואוטומציית אספקה לענף המסעדנות, מתמזגת עם החברה האמריקאית Meal Ticket , המייצרת פתרון ניהול עסקי מוביל עבור יצרנים ומפיצי מזון. המיזוג נתמך על ידי קרן PSG האמריקאית בהשקעה של מעל ל-100 מיליון דולר.
חברת MarketMan נוסדה על ידי נועם וולף, יגאל וולף ואור מינץ ב-2013. בין לקוחותיה נמנות המסעדות המובילות בישראל (ג'ירף, בנדיקט, גולדה, רשת קפה לנדוור, ג'פאניקה ורבות אחרות).
שתי החברות הוקמו מתוך כוונה לספק חבילה של כלים ופתרונות תפעוליים לעסקים ברחבי שרשרת אספקת שירותי המזון כדי להניע יעילות ורווחיות. פלטפורמת ה- all-in-one של Meal Ticket מספקת פתרונות תוכנה ותובנות ראשוניות ללקוח ועוזרת למפיצים להגדיל את מכירותיהם. תוכנת ניהול המלאי מבוססת הענן של MarketMan מאפשרת למסעדות לנהל מלאי והזמנות, לפקח על הוצאות הרכישה ועלויות המזון, לנתח פעולות שמתבצעות בנושאים האלה כדי לחסוך למסעדות זמן ולהניב רווחיות רבה יותר.
המשקיעה המרכזית בחברת MarketMan כבר מתחילת דרכה היא קרן הון הסיכון lool ventures.
יניב גולן, שותף מנהל בקרן lool ventures: "בקרן הובילו את סבב הסיד ב-MarketMan, פלטפורמת ניהול מלאי ואוטומציית העסק לענף המסעדנות. נועם הוביל את החברה דרך המים הסוערים של תקופת הקורונה בהצלחה מרשימה, והחברה יצאה מתקופה זאת חזקה מתמיד. אנחנו נרגשים מהמיזוג עם חברת Meal Ticket האמריקאית ומאמינים שהחברות ימשיכו למצב עצמן יחד כמובילות תחום גלובליות".
חדשות טובות
דואר ישראל ועיריית אופקים יצאו ביוזמה ליצירת מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר: יחלו בסבב גיוס של 40 עובדים מהבית במוקד הטלפוני. מדובר בסבב שני, לאחר הצלחת גיוס של 30 עובדים למערך השירות במוקדים הטלפוניים. "יצרנו מודל תעסוקה שמוחק מרחקים גיאוגרפיים ומעניק שוויון הזדמנויות ובטחון תעסוקתי ללא קשר למקום המגורים", אומר דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.