פחות מחודש אחרי העלאות המחירים של אסם, אחת מיצרניות המזון הגדולות בישראל - גם היבואנים מתחילים לייקר את המוצרים. דיפלומט, יבואנית המזון השנייה בגודלה בישראל, הודיעה הבוקר (ג') כי היא מעלה בין 4% ל-16% את מחיריהם של מגוון מוצרים.
העלאות המחירים המשמעותיות ביותר הן בגליליות המתוקות "גולדן ברייק", שמחירן יעלה ב-9%; בפסטה "רומו", שמחירה יעלה ב-14%; ובחרדל דיז'ון "ריין דה דיז'ון". העלאות מחירים במוצרים נפוצים נוספים כוללות את היינץ (4.7%) פרינגלס (7.8%) וקלוגס (6.5%).
על-פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, דיפלומט מחזיקה ב-3.8% בלבד משוק המזון של ישראל, אך היא יבואנית בלעדית של מגוון מוצרי מזון נפוצים.
העלאת המחירים של דיפלומט אינה מתנהלת בוואקום, אלא חלק מהאינפלציה הכללית בישראל ובעולם. מתחילת 2020 המחירים בישראל עלו ב-2.5%, שיעור מתון למדי ביחס לעליות המחירים באיחוד האירופי (5.8%) ובארה"ב (8.3%) - זאת בשל התחזקות השקל ביחס למטבעות הזרים, שהוזילו (באופן יחסי) את היבוא. אך השקל נשאר יציב על שער של 3.1 שקלים לדולר ואף מתחזק בשבועות האחרונים, מה שאומר שהאינפלציה העולמית (פרי הדפסות הכסף ומשבר שינוע הסחורות) מתחילה לזחול למחירים בישראל.
בתוך כך, שטראוס מעלה את המחירים של מוצרים בהפצתה, בשיעור של בין 3% ל-17%. שטראוס מתעקשת להבהיר כי היא "לא מעלה מחיר באף אחד ממוצריה. מדובר בעליית מחיר שביקשו לבצע יצרנים ספציפיים: שמרית, סחוג זהבי וסוכרזית, על רקע עליות חומרי גלם, ואין לשטראוס כמפיצה שיקול-דעת בנושא".
בכל מקרה, התייקרות מוצרי המזון מצטרפת להעלאת המחירים של דיפלומט ואסם, על רקע עליות המחירים הרחבות במשק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.