אולפני הרצליה, המזוהים בעיקר עם שירותי אולפן והפקה, נכנסים לתחום חדש: שידורים ואירועים וירטואליים ברמה ובאיכות של שידורי פריים-טיים לעסקים וחברות. המשדרים יוצעו באמצעות שיתוף-פעולה עם Zigdon Enterprises, המתמחה בשידורי אונליין לעסקים, בהובלת המנכ"ל עומר זיגדון.
בכוונת אולפני הרצליה לשדרג את אירועי הזום הרגילים, שהפכו מאז פרוץ מגפת הקורונה לחלק מהשגרה של החברות המסחריות, ולהציע קיום כנסי פרימיום באיכות גבוהה - לעובדים, לקוחות, שותפים, משקיעים וגם לטובת השקת מוצרים. נציין כי במגבלות הטכנולוגיות הקיימות, יש קושי רב להעביר באמצעות המסך את החוויה שהעובדים רגילים לקבל בכנסים הפיזיים.
הפרויקט המשותף יצא לדרך בתקופה האחרונה, וכבר נעשו באמצעותו כנסים, מפגשי משקיעים ושידורים עבור קבוצת דן, אוניברסיטת תל אביב, התזמורת הפילהרמונית, עיריית תל אביב ועיריית גבעתיים, וכן חברות כמו HP, NOVA, Paska ועוד.
לדברי יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, "חיבור של מאות ואלפי אנשים מכל רחבי הגלובוס במקום וירטואלי אחד הוא צורך שלא ייעלם גם אם השמיים ייפתחו, ויהיה ניתן לנוע בחופשיות. התקופה הולידה שוק חדש והרגלי עבודה חדשים, שלהם אנחנו יודעים לתת מענה. כנסים בלייב הם חלק מהפרקטיקה שתלווה אותנו תמיד, ואנו גאים להוביל את התעשייה הזו יחד עם Zigdon ברמה העולמית".
ענת ביין-לובוביץ'
אזור התעשייה 1
מי זכה בהאקטון של האוטיזם?
הסטארט-אפ Ladaat של יונתן סדקה הוא הזוכה הגדול באירוע הגמר של האקוטיזם - האקטון לקידום פתרונות טכנולוגיים לאתגרים השונים של אוטיזם. לאירוע, שהתקיים במכללה למנהל, נרשמו 80 מיזמים מ-12 מדינות, ולגמר העפילו עשרה מתוכם.
המוצר של Ladaat מאבחן ASD בשלב מוקדם באמצעות הקלטה של תנועות (עיניים, חשיבה), תוך שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. סדקה וצוותו ייהנו מליווי ותמיכה של חברת איטרניטי מקבוצת אמן עד שלב ההבשלה ל-MPV (מוצר בר-קיימא) או גיוס משקיעים, ובנוסף תסייע החברה ביישום, ליווי הצוות עם מנטורים ומתן שטח עבודה.
איטרניטי גם התחייבה לאמץ עוד שני סטארט-אפים שפעילותם מבוססת נתונים - MakeSense ו-Explicit. נציין כי זו השנה השלישית שהתחרות מתקיימת, ומתוך אלו שהגיעו לגמר בשנה הקודמת, חמישה גייסו כסף.
האקוטיזם הוקם לפני קצת יותר משנתיים על ידי רימון טובין, אב לנער על הספקטרום האוטיסטי. המיזם פועל בשותפות עם עיריית תל אביב וחברות גוגל, IBM, מיקרוסופט, אינטל, פייסבוק, בנק הפועלים ועוד. בנוסף משתתפים בו המרכז הלאומי לחקר האוזיטם, אלו"ט, שיבא, בית אקשטיין ועמותת שקל.
"מדובר במפגש נדיר בין טכנולוגיה לצורך קיומי של מאות מיליונים בארץ ובעולם שצמאים וחייבים להשתלב, שלא לדבר על כך שאחוז ניכר מהם מורכב מגאונים ואנשים שהעולם צריך אותם לא פחות מאשר הם צריכים אותו", מסביר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי, המתמחה בטכנולוגיית מדע הנתונים.
אסף בר / צילום: יח''צ
בין חברי צוות השיפוט, שכלל עשרות שופטים, נכללים ליהיא לפיד נשיאת עמותת "שקל", יובל וגנר יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל, סיגל ויצמן מחזיקת תיק החדשנות והטכנולוגיה בעיריית תל אביב יפו, אסף בר מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן, מזל גלאור סמנכ"לית שיווק ב-IBM ישראל, פרופ' עופר גולן מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, פרופ' יורם רבין מאוניברסיטת בר-אילן, עופר כהן מנכל עמותת שכולו טוב, טל שרצקי יפו מומחית הייטק והון סיכון, תמי וידנפלד מפקחת ארצית בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, יגאל נחתומי מנכ"ל בית אקשטיין ופרופ' אילן דינשטיין מנהל המרכז הלאומי לחקר אוטיזם ונוירו התפתחות בעזריאלי.
גלית חתן
אזור התעשייה 2
מה מאתגר עסקים גלובליים ב-2022
גיוס לקוחות חדשים, ניהול סיכונים ופתרונות תשלום מקומיים הם האתגרים התפעוליים הבולטים של חברות ב-2022 - כך עולה מדוח חדש של חברת הפינטק Rapyd, המציעה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים.
הדוח נועד להעריך את רמת המוכנות של ארגונים למסחר גלובלי, שהחברה מעריכה כי יגיע בשנה הקרובה להיקף של 153 טריליון דולר. התוצאות מבוססות על סקר שנערך בקרב כ-900 מקבלי החלטות בחברות קטנות, בינוניות וגדולות ממגוון רחב של תעשיות בארה"ב ואירופה.
הנתון הבולט ביותר הוא שרק ל-57% מהעסקים חשוב לזכות בהזדמנויות חדשות מחוץ לשווקים קיימים. כ-51% מהמשיבים בסקר ציינו כי פעילות גלובלית נחוצה כדי לעמוד בקצב של המתחרים. מהסקר של ראפיד עלה גם כי לוקליזציה של חוויות דיגיטליות היא קריטית למכירות. אתר עם תוכן בשפה המקומית, צוותי תמיכת לקוחות או קבלת אמצעי תשלום מקומיים מכל הסוגים - כל אלה משפרים משמעותית את חווית הלקוח.
ראפיד הוקמה ב-2015 על ידי אריק שטילמן, המכהן כמנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל, והיא מעסיקה 500 עובדים ברחבי העולם ועוד 300 בארץ. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת לבצע העברות בנקאיות, תשתית לארנקים דיגיטליים, תשלום מזומן ועוד.
לדברי שטילמן, "למרות שעסקים גדולים וקטנים מכירים בכך ששוק המסחר חוצה הגבולות מתפוצץ ומציבים את הנושא בראש סדר העדיפויות שלהם, ישנם אתגרים תפעוליים רציניים שהם צריכים לפתור כדי לקצור את היתרונות של ההזדמנות האדירה הזו".
חדשות טובות
לרגל יום הולדת שנתיים של בתה, השחקנית מאיה ורטהיימר ביקשה מ-460 אלף עוקביה לתרום לעמותת שורשים הפועלת למען ניצולי השואה. עד כה נאספו כ-200 אלף שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.