ענקית הרכבים החשמליים, חברת טסלה , דיווחה על הכנסות של כ-17.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון ועל רווח של 2.54 דולר למניה.
האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-16.3 מיליארד דולר ברבעון ולרווח של 2.36 דולר למניה.
מניית טסלה רשמה היום עלייה של 2.2% בסיום המסחר בוול סטריט. כעת צונחת המניה בכ-5% במסחר המאוחר.
זאת לאחר שהחברה הזהירה כי הפגיעה בשרשראות האספקה צפויה להימשך גם השנה. "המפעלים שלנו עבדו מתחת לרף התפוקה המקסימלית שלהם ברבעונים האחרונים עקב בעיות בשרשראות האספקה, בעיות שצפויות להימשך לתוך 2022".
בתחילת החודש עדכנה טסלה את נתוני ייצור ומסירת המכוניות שלה לרבעון הרביעי של 2021, והכתה את תחזיות האנליסטים. החברה מסרה 308 אלף מכוניות ברבעון הרביעי - שיא חדש של מסירות ברבעון - ובמהלך השנה מסרה 936 אלף מכוניות, עלייה של 87% מ-2020. האנליסטים בוול סטריט חזו שטסלה תגיע רק ל-897 אלף מכוניות שנמסרו ב-2021, ו-267 אלף ברבעון הרביעי.
השיא הקודם של החברה במסירת מכוניות לרבעון היה 241 אלף, שיא אליו הגיעה ברבעון השלישי של 2021. בנוגע לייצור מכוניות, חברת המכוניות אמרה שהיא יצרה 305 אלף מכוניות חשמליות בזמן הרבעון הרביעי.
טסלה לא מפרסמת נתוני מכירות אלא רק מסירות: וכך גם המודלים היקרים וגם המודלים הזולים נספרים יחד. עם זאת, החברה כן מפרסמת כמה אחוז המסירות הוא של איזה מודל - והמודלים היקרים (הטסלה S והטסלה X) מהווים קצת פחות מ-3% מהמסירות, בעוד הטסלה 3 וטסלה Y מהווים את הרוב המוחץ של המסירות - 911 אלף מתוך 936 אלף מהמכוניות שנמסרו השנה.
במבט לעתיד, מאסק אמר באסיפת בעלי המניות השנתית שהוא רוצה להגביר את המכירות של טסלה ל-20 מיליון בתשע השנים הקרובות. כדי להגיע ליעד הזה, טסלה מתכננת להתחיל לייצר את הטסלה Y קרוסאובר במפעל חדש באוסטין, טקסס השנה, ולאחר מכן לפתוח מפעל חדש בברנדבורג שבגרמניה. זאת לאחר שמאסק העביר את מטה טסלה לטקסס בדצמבר של 2021.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.