אלפבית, החברה האם של גוגל, דיווחה לאחר סיום המסחר על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2021 ולשנה כולה. הרווח למניה ברבעון הסתכם ב-30.69 דולר לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 27.14 דולרים למניה, ועלייה מ-22.3 דולרים ברבעון המקביל ב-2020. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-75.3 מיליארד דולר, עלייה של 32% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 72.1 מיליארד דולר, והכנסות בסך 56.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. המניה קופצת מעל 6% במסחר המאוחר.
בנוסף החברה הודיעה על פיצול מניות ביחס של 20 ל-1 בחודש יולי.
ההכנסות מפרסום ביוטיוב הסתכמו ב-8.63 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזיות שעמדו על 8.87 מיליארד דולר. כלל ההכנסות מפרסום הסתכמו ב-61.24 מיליארד דולר, לעומת 46.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020. ההכנסות מהענן הגיעו ל-5.54 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות שעמדו על 5.47 מיליארד דולר.
עלויות רכישת התעבורה (TAC), הסכומים שהחברה משלמת לאתרים אחרים, היו גבוהות מהתחזיות והסתכמו ברבעון ב-13.43 מיליארד דולר, לעומת קונצנזוס אנליסטים שעמד על 12.84 מיליארד דולר.
ההכנסה השנתית הסתכמה ב-257.64 מיליארד דולר, קפיצה של 41% ביחס ל-2020, והרווח השנתי למניה הסתכם ב-112.2 דולר, לעומת 58.61 דולר ב-2020.
ענקית הטכנולוגיה נהנתה מהצמיחה בפעילות המקוונת במהלך מגפת הקורונה, אך בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות ישנם סימנים להאטה. המשקיעים ינסו להבין האם החברה יכולה לשמור על קצב הצמיחה בהכנסות וברווח.
מניות אלפבית הציגו ביצועים טובים בהרבה מהממוצע בשוק בשנה החולפת, וטסו 65% לעומת תשואה של 21% בנאסד"ק, 19% במדד דאו ג'ונס ו-27% במדד S&P 500. אולם בינואר 2022 ירדו מניות גוגל ב-6.1%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.