חברת הטכנולוגיה אינוביד מצאה שימוש לחלק מהכסף שגייסה בשנה שעברה בוול סטריט והודיעה על רכישה בהיקף של 160 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר במזומן והיתר במניות. אינוביד, שפיתחה פלטפורמה להגשה ומדידה של פרסומות דיגיטליות עבור טלוויזיות חכמות, רוכשת את חברת TVSquared מסקוטלנד, העוסקת במדידה ואספקת תובנות למפרסמים בטלוויזיה.
מניית אינוביד עולה בתגובה להודעה. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק מאז שמוזגה לחברת ה-SPAC הישראלית ION Acquisition Corp 2, וגייסה 251 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. מאז המיזוג, בדומה לחברות אחרות שמוזגו לחברות SPAC, איבדה אינוביד חלק ניכר משוויה והיא נסחרת כעת בשווי של 576 מיליון דולר.
לפי נתוני אינוביד, החברה הנרכשת רשמה ב-2021 הכנסות של 20-22 מיליון דולר. לצד הדיווח על הרכישה, אינוביד סיפקה גם תוצאות ראשוניות מהדוחות שלה לשנת 2021, שיפורסמו בעוד כשבועיים. הכנסות החברה הגיעו בשנה שעברה ל-89-90 מיליון דולר, צמיחה של כ-30%, שהיא נמוכה מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA המתואם השנתי היה 4.5-5.5 מיליון דולר ושיעור שימור הלקוחות גדל ל-97%. החברה צופה צמיחה אורגנית של 22%-28% בשנת 2022, עם EBITDA חיובי.
צביקה נטר, מנכ"ל ומייסד משותף של אינוביד, אמר שרכישת TVSquared נועדה לאפשר לאינוביד לספק את הפתרון המלא למדידה בטלוויזיה. "עם הרכישה נאיץ מיידית ונרחיב את הפריסה הגלובלית שלנו", אמר נטר.
קאלום סמיטון, מנכ"ל ומייסד TVSquared, מסר: "TVSquared ואינוביד חולקות חזונות משלימים לטרנספורמציה של מדידה בטלוויזיה. שילוב הכוחות מייצר פתרון מדידה חוצה פלטפורמות שממפה כמות גדולה של קהלים, בתים ומכשירים, בטלוויזיה לינארית, טלוויזיה חכמה ווידאו דיגיטלי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.