מחירי השינוע מאסיה למערב ארה"ב, נתיב הסחר הגדול בעולם, הוכפלו פי 10 בשנתיים האחרונות כחלק ממשבר שינוע הסחורות העולמי. הסגרים הביאו לשינוי בהרגלי הצריכה משירותים לסחורות, והדפסת הכסף וחלוקתו בידי הממשלה הגבירו דרמטית את הביקושים. התוצאה של שני הדברים הייתה מתיחה של קווי האספקה העולמיים, פקקים בנמלים, מחסור במכולות, ומחסורים בחומרי גלם שהתגלגלו למחסורים במוצרי צריכה. בעוד המשבר העיקרי בקו אסיה־ארה"ב התייצב, מחירי השינוע בקו אסיה לים התיכון (ובכלל זה ישראל) ממשיכים לעלות - וזה אחד הגורמים להתייקרות במוצרים.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.