בערים הגדולות בישראל אנשים נוסעים לעבודה באמצעים שאינם רכב פרטי (תחבורה ציבורית, אופניים, הליכה) יותר מאשר בממוצע הארצי, שעומד על כ־33% מבני ה־20 ומעלה. בערים שמדורגות באשכול חברתי כלכלי נמוך יותר, כמו באר שבע, אשדוד וירושלים, הדבר נהוג עוד יותר בין היתר בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בשימוש ברכב פרטי. לכן, ראוי לציין את תל אביב שנמצאת במקום הרביעי למרות שמדובר בעיר עשירה יחסית. לעומתה, ראשון לציון ופתח תקווה נמצאות בתחתית הטבלה.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.