בין השנים 2018 ל־2021 המכירות של ענקית הקמעונאות אמזון עלו ב־109%, וסך עלויות המשלוחים עלו ב־177%. אותו גל של הזמנה המונית מחו"ל שהזניק את המכירות של אמזון, תרם גם לפקק הסחורות העולמי שהעלה עוד יותר את עלויות השילוח - מפחות מ־10% משווי המוצרים ב־2018, ל־12.5% ב־2021. יחד עם עלויות האספקה (Fulfillment), הכוללות שירות לקוחות, שירותי סליקה וחנויות פיזיות, העלויות הלוגיסטיות כבר מהוות 32.3% ממחיר המוצרים.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.