לקראת כניסת בעלי השליטה החדשים, חברת התקשורת פרטנר מסכמת את שנת 2021 עם צמיחה של 5% בהכנסות. החברה רשמה בשנה החולפת הכנסות של 3.36 מיליארד שקל. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי השנתי ב-115 מיליון שקל, לעומת 17 מיליון שקל ב-2020, כאשר על הרווח ב-2021 השפיעה הכנסה חד-פעמית בסך 43 מיליון שקל בגין חתימת הסכם שומות מס ל-2016-2019.
ברבעון הרביעי הכנסות פרטנר הסתכמו ב-853 מיליון שקל, לעומת 808 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות הכנסות גבוהות יותר משירותי נדידה בינלאומית. הרווח הנקי הרבעוני עמד על 77 מיליון שקל, כמעט מחציתו בגין הכנסות מס.
ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ב-2021 ל-922 מיליון שקל, עלייה מ-822 מיליון שקל ב-2020, ושיעור ה-EBITDA היה כ-27%. התזרים החופשי היה שלילי בגובה 43 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים חופשי חיובי של 72 מיליון שקל ב-2020, והדבר מוסבר בגידול בתשלומי CAPEX והקדמת תשלומים למשרד התקשורת בהיקף של 55 מיליון שקל עבור אגרות תדרים. עובדה זו עשויה להצביע על כוונתה של פרטנר לחלק דיבידנד בעתיד, ולכן היא מקדימה תשלומים. החוב נטו בסוף השנה הסתכם ב-744 מיליון שקל.
אין שינוי במספר מנויי הטלוויזיה
בחלוקה לפי מגזרי פעילות, בעוד שהמגזר הסלולרי השתפר מעט בזכות ההכנסות משירותי נדידה, במגזר הקווי החברה רושמת הפסד תפעולי. המגזר הסלולרי צמח ב-2021 ב-4% להכנסות של 2.3 מיליארד שקל, מתוך זה הכנסות משירותים של כ-1.7 מיליארד שקל. הרווח התפעולי המגזרי היה 197 מיליון שקל, לעומת 73 מיליון שקל ב-2020, וה-EBITDA גדל ב-16% ל-616 מיליון שקל.
לעומת זאת, במגזר הקווי ההכנסות צמחו ב-6% לכ-1.2 מיליארד שקל, אך החברה עברה מרווח תפעולי להפסד של 34 מיליון שקל, אם כי בחברה סבורים כי מדובר באירוע שבשליטה ואינו מעיד על נושא שיפור הרווחיות במגזר. במקביל, ה-EBITDA גדל ב-6% ל-306 מיליון שקל.
בסוף השנה היו לפרטנר מעל 3 מיליון מנויי סלולר, כאשר בניכוי מנויי חבילות שסופקו למשרד החינוך המספר מגיע לכ-2.95 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הייתה 48 שקל, ירידה של שקל מסוף 2020. שיעור הנטישה הסלולרי הרבעוני עלה מ-7.2% ל-7.9% גם בשל מנויי משרד החינוך.
מספר מנויי הסיבים עלה ב-20 אלף ברבעון האחרון והגיע ל-212 אלף, ומספר מנויי האינטרנט מבוסס התשתית גדל ב-9,000 ל-374 אלף. במספר מנויי הטלוויזיה לא היה שינוי במהלך הרבעון, והוא נותר על 226 אלף, בעוד שבסוף 2020 המספר היה גבוה יותר, 232 אלף מנויי טלוויזיה.
"נאיץ את קצב פריסת הסיבים האופטיים"
אבי צבי, מנכ"ל פרטנר, מסר: "פרטנר סיימה את שנת 2021 עם שיפור במדדים הפיננסיים העיקריים, וזאת חרף השפעות הקורונה המתמשכות ורמת התחרות הגבוהה הנמשכת בשוק התקשורת הישראלי. התוצאות משקפות את חשיבות הלקוח הנמצא במרכז העשייה של החברה. אנו מאמינים בשקיפות, בהוגנות ובהקשבה ללקוחות שלנו. לא בכדי, מגזר הסלולר ממשיך לגדול באופן עקבי במצבת המנויים, לאחר שברבעון הקודם חצה רף של 3 מיליון מנויים".
לדבריו, "פרטנר מחזקת את מעמדה כשחקנית תשתיות מובילה, וככזו הוחלט על האצת קצב פריסת הסיבים האופטיים, במטרה להגיע לכמיליון משקי בית מחוברים עד לסוף השנה, לרבות בפריפריה. בסלולר, בכוונת פרטנר להמשיך בהקמה המואצת של אתרי דור 5 במטרה להגיע לכיסוי של למעלה מ-40% מהאוכלוסייה עד לסוף השנה. גם בטלוויזיה פרטנר נערכת לכניסתם הצפויה של שירותי סטרימינג בינלאומיים נוספים, עם מודל הסופר-אגרגטור הייחודי לה".
בזמן הקרוב צפויה השליטה על פרטנר לעבור, וקבוצת גבאי-רודב-הפניקס תיכנס, לאחר שרכשה את השליטה בחברה מידי קבוצת האצ'יסון. המהלך ממתין לאישור משרד התקשורת. פרטנר נסחרת כיום בשווי של 4.4 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.