נוסעי ריינאייר שרכשו כרטיסי טיסה בקווים שונים של החברה מישראל, מתבשרים בעת האחרונה על ביטולי טיסות בקווים שונים. כך למשל, נוסע שרכש זה מכבר כרטיס טיסה בקו תל אביב-בודפסט לסוף חודש מאי, קיבל הודעה כי טיסתו בוטלה. החברה הציעה לו לקבל החזר כספי או לשנות את יעד הטיסה. הנוסע הזה אינו היחיד, כן עוד ועוד נוסעים מקבלים הודעות על ביטולי טיסות.
בתשובה לפניית גלובס למטה חברת ריינאייר, נומק כי "בשעה שריינאייר ממשיכה להפגין נוכחות משמעותית בפעילות התעופתית שלה בתל אביב, נאלצנו לבצע כמה שינויים בלו"ז כפועל יוצא ממדיניות הממשלה הנמשכת והגבלות הכניסה בנמל התעופה בן גוריון", כך מנמקת החברה. "הלקוחות שלנו מישראל יכולים להזמין טיסות בלמעלה מ-20 קווים שאליהם פועלת החברה מתל אביב, כשאנחנו מקווים שנוכל להרחיב את מספרם לאחר שהממשלה תחליט לפתוח מחדש את טרמינל 1 לפעילות. פתיחת טרמינל 1 תאפשר ותתמוך בהתאוששות של הכלכלה המקומית, לרבות במקומות עבודה ובענף התיירות".
נציין כי טרמינל 1 בנתב"ג מיועד בימי השגרה לטיסות לואו קוסט, ועלות האגרות שנגבית מהחברות הפועלות ממנו נמוכה יותר. מטרמינל 1 מופעלות גם טיסות הפנים לשדה התעופה רמון. הטרמינל נסגר בתקופת הקורונה, וכיום הוא משמש כגיבוי לחברות בשעה שנערכות פעולות שדרוג זמניות למערכות לבדיקת המזוודות בטרמינל 3.
לטובת הנוסעים נזכיר כי אם בוטלה טיסתם מיוזמת חברת התעופה, עליה להשיב להם את כספם על-פי חוק התעופה. ריינאייר אכן מציעה לנוסעים החזר כספי על ביטולי הטיסות כאמור.
חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר היא אחת החברות הפעילות ביותר בישראל. את שנת 2021 היא סיימה כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל עם תנועה (הלוך ושוב) של 512 אלף נוסעים ונתח של 8.5% מכלל הפעילות בנתב"ג. אחרי דורגה ישראייר עם כ-363 אלף נוסעים.
ריינאייר מפעילה טיסות ליעדים שונים באירופה, והיא מגבירה את פעילותה בסופי שבוע ובחגים, כשהחברות הישראליות, אל על וישראייר, מקפיאות את פעילותן על-פי החלטה שלא לטוס בשבת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.