לאחר 5 שנים של הפסדים, חברת סלקום פרסמה הבוקר (ה') דוחות לשנת 2021 שלפיהם עברה לרווח שנתי, שעמד על כ-27 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפסד של 170 מיליון שקל בשנת 2020.
הכנסות החברה צמחו בכ-14% והסתכמו ב-4.1 מיליארד שקל, לעומת 3.67 מיליארד שקל בשנה הקודמת, כאשר הגידול נובע מאיחוד התוצאות המלא של גולן טלקום שבשנת 2020 הייתה בבעלות סלקום לתקופה של 4 חודשים בלבד, מגידול בהכנסות משירותי נדידה וכן מגידול בפעילות הנייחת. הקבוצה עברה לרווח תפעולי של 209 מיליון שקל, לעומת הפסד של 23 מיליון שקל בשנת 2020.
בסלולר, סלקום רשמה הכנסות של 2.78 מיליארד שקל, לעומת 2.36 מיליארד שקל בשנה הקודמת, גידול של 17.7%. ההכנסות משירותים (זמן אוויר) צמחו במגזר הסלולר ב-12.5% ועמדו על 1.86 מיליארד שקל.
מספר מנויי הסלולר צמח ב-2.2% והסתכם ב-3.27 מיליון מנויים, תוך שנרשמת ירידה בשיעור הנטישה השנתי מ-40% בשנת 2020 ל-31%. החברה דיווחה על 135 אלף מנויי סיבים אופטיים, גידול של 45%.
בסעיף ציוד הקצה, סלקום פותחת מבערים עם הכנסות בהיקף של 915 מיליון שקל - גידול של 30% לעומת השנה הקודמת. ההישג נזקף לרשת החנויות של סלקום דינמיקה שהאיצה את פעילות המכירות בעיקר בדיגיטל ובחנויות במקביל.
המגזר הקווי של סלקום רשם קיפאון בהכנסות והסתכם ב-1.47 מיליארד שקל, ירידה של 0.5% לעומת השנה הקודמת, אך השתפר ברווחיות עם EBITDA מגזרי של 449 מיליון שקל, גידול של 14%.
בשנה החולפת סלקום לא הגדילה את מספר מנויי הטלוויזיה שלה, ונראה כי הפעילות מיצתה את עצמה, והחברה מחפשת פתרונות להמשך ההפסדים בתחום, כפי שכבר נחשף בגלובס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.