כשנה לאחר שחברת רויאל קריביאן נאלצה לבטל את הקרוזים שתוכננו להתבצע מנמל חיפה, החברה מכריזה על פתיחת נמל בית (האב) בחיפה. החברה תציב ספינה שתבצע 28 סבבים של קרוזים מנמל חיפה לקפריסין ולאיי יוון בין החודשים אוגוסט לאוקטובר. הסבבים יפעלו במתכונת של 2-8 לילות בספינה Rhapsody of the seas. הספינה, שיכולה להכיל כ-2,000 נופשים ועוד 765 אנשי צוות, צפויה לעגון בישראל בחודש אוגוסט.
הקרוזים מחיפה שובצו כבר בלו"ז של החברה גם לעונת ההפלגות של 2023. ישראל תהווה את נמל הבית ה-33 של החברה, שמפעילה קרוזים ממיאמי, מברצלונה, מסידני ועוד.
במאי 2021 נאלצה רויאל קריביאן לבטל את תוכניותיה להפעלת קרוזים מחיפה. ספינת הענק של החברה, ה-Odyssey of the seas, עגנה בנמל חיפה וציפתה לעשרות אלפי ישראלים שרכשו נופש לקיץ אשתקד, אלא שבשל אי-הסכמות בנוגע לפרוטוקול בריאות ביחס למגפת הקורונה מול משרד הבריאות, ולאחר מכן עקב פרוץ מבצע "שומר החומות", נסתם הגולל על הרעיון. ההפסדים לחברה נאמדו בעשרות מיליוני דולרים, לאחר שהיא נאלצה להודיע על ביטול הקרוז.
הספינה של רויאל קריביאן / צילום: יח''צ הרויאל קריביאן
פוטנציאל להבאת תיירים לישראל
בהכרזה כעת נשמעו מנהלי החברה אופטימיים באשר לפוטנציאל התיירותי של הקרוזים מחיפה עבור הקהל הישראלי ועבור תיירים שיגיעו לישראל ויוכלו לשלב הפלגה בחופשתם, למשל מארה"ב. במסיבת עיתונאים במסגרתה הוכרז על הפעילות נכחו שר התיירות, יואל רזבוזוב; סגן נשיא רויאל קריביאן העולמית, שון טרייסי; סמנכ"ל רויאל קריביאן המנהל את אזור EMEA, בן בולדין; ומנכ"ל סנורמה, נציגת המכירות הבלעדית של רויאל קריביאן בישראל, אודי שנבל.
מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת עונת ההפלגות של רויאל קריביאן / צילום: בני דוייטש
מבחינת שר התיירות רזבוזוב, הצבת הספינה בחיפה מהווה פוטנציאל להבאת תיירים לישראל. "השנה יגיעו לישראל דרך הנמלים הימיים מעל 160 אלף תיירים. בשנה הבאה יגיעו יותר מ-250 אלף", אמר השר. "התיירות הימית היא עוגן חשוב בתוכנית שמשרד התיירות מכין בימים אלה להבאת 10 מיליון תיירים בשנה עד שנת 2030".
רזבוזוב התייחס גם לתרומה הכלכלית לישראל עם עגינת ספינה גדולה שכזו אל מול ספקים, עובדים מקומיים וכדומה ולהיקף של תיירי הקרוז שיורדים בחופי ישראל בעת עגינת ספינות במהלך קרוז: "90% מהתיירים שעוגנים בישראל יורדים לבקר, לעומת 50%-60% ביעדים אחרים. זו תיירות שנרצה לפתח. נצטרך להשקיע בתשתיות כוח-האדם ובחוויית התייר ולהקים שיתופי-פעולה אזוריים סביב תיירי הים".
מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת עונת ההפלגות של רויאל קריביאן / צילום: בני דוייטש
התאמות לשוק הישראלי: מזון גלאט ומעליות שבת
ההפלגות יתחילו ב-5 באוגוסט ויכללו 28 שיוטים שיימשכו עד 31 באוקטובר. כאמור, ההפלגות יעברו בקפריסין (לימסול) ובאיי יוון (רודוס, אתונה, מיקונוס וסנטוריני) במתכונת של 2-8 לילות.
בספינה יוצע אוכל כשר ואפילו גלאט כושר. ההפלגה תותר גם לילדים לא מחוסנים, שכמו שאר הנוסעים יידרשו להציג בדיקת קורונה לפני העלייה לספינה. בדיקה נוספת תיעשה לאחר תום השייט - לא ברור עדיין האם במתחם ייעודי שיוקם בנמל או על גבי הספינה.
בתוך ספינת רויאל קריביאן / צילום: יח''צ הרויאל קריביאן
מחירי ההפלגות מתחילים מ-192 דולר להפלגה של שני לילות. חופשה ל-6 לילות באוגוסט תתחיל בכ-450 דולר. בסוכות הפלגה של 6 לילות תעלה כ-500 דולר. המחירים יעלו יחד עם הביקוש, אולם בחברה מבטיחים שהמחירים ימשיכו להיות תחרותיים.
"המוצר שלנו הוא בינלאומי, אבל אנחנו מכירים את הצרכנים של הנוסע הישראלי", אמר בן בולדין, סמנכ"ל רויאל קריביאן המנהל את אזור EMEA, שאף הזכיר כי בספינה יפעלו מעליות שבת, כאשר חלק מאנשי הצוות, כולל מי שיבוא במגע עם ילדים, יהיו דוברי עברית, וגם התפריטים יהיו כתובים בעברית.
בתוך ספינת רויאל קריביאן / צילום: יח''צ הרויאל קריביאן
בולדין הזכיר את מספר הנופשים הישראלים הגבוה בענף הקרוזים: "הישראלים חוזרים כל שנה, והם אוהבים חופשת קרוז. הסתכלנו על השוק הישראלי ברצינות בשנה שעברה, והבנו שיש פה פוטנציאל. זה מה שהניע אותנו לכאן וגם בהשקת התוכנית שלנו ל-2024 הכוונה היא להמשיך ולהפעיל קרוזים מחיפה", אמר.
לדבריו, "הפוטנציאל לא נעצר בתיירים הישראלים - נוכל להביא תיירים מארה"ב, מברזיל וממקסיקו, חובבי קרוזים שירצו לבקר בישראל ולבקר כמה ימים בספינה. בשלב הבא נשקול לשלב יעדים נוספים מעבר לאיי יוון ולשלב הפלגות ארוכות יותר מחיפה".
ספינת ה-Rhapsody of the seas כוללת 12 סיפונים (קומות), אורכה 297 מטרים, ומשקלה כ-75 אלף טון. בספינה יש בריכה חיצונית ובריכה מקורה, בריכות ג'קוזי, 6 מסעדות קונספט ובתי קפה, מתחמי פעילויות לילדים ולנוער, אודיטוריום להופעות, מרכז כושר וספא, קזינו ועוד. הצפי הוא שכ-50 אלף ישראלים יפליגו בסבבי הקיץ/החגים של החברה.
ספינת רויאל קריביאן / צילום: יח''צ הרויאל קריביאן
אודי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת המכירות הבלעדית של רויאל קריביאן בישראל, התייחס למחירי הדלק העולים שעשויים להשפיע על מחירי הקרוזים, וציין כי "התמחור כעת זול, אבל זה לא יימשך. ענף הקרוזים נמצא במקום אחר מזה שהוא היה בו לפני שנתיים. המחיר צריך לשקף ערך לצרכנים, ועל זה נשמור".
יצוין כי רויאל קריביאן היא לא היחידה שתפליג מחיפה - גם חברת הקרוזים MSC תפעיל משם סבבי קרוזים מחיפה לקפריסין ולאיי יוון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.