כמה שילמו עומר אדם וסרג'י רוברטו על הדירות בפרויקט כיכר המדינה

הזמר עומר אדם וכדורגלן ברצלונה סרג'י רוברטו רכשו דירות יוקרה בפרויקט חדש בכיכר המדינה בת"א • עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ־2 מיליארד שקל, וברקת היא שמעמידה את המימון עבורו • וגם: מיזם חדש בשם Tarboot, בהובלת הספרייה הלאומית וקרן יד הנדיב, יאפשר ליזמים להחזיר את התרבות וההיסטוריה אל לב ההוויה הישראלית בעזרת טכנולוגיות מתקדמות; אורח הכבוד בהשקה היה חמי פרס • אירועים ומינויים

עומר אדם / צילום: שי פרנקו
עומר אדם / צילום: שי פרנקו

באילו דירות בחרו הזמר עומר אדם וכדורגלן ברצלונה סרג’י רוברטו בפרויקט כיכר המדינה בתל אביב?

נזכיר כי הפרויקט כולל 450 יחידות דיור בשלושה מגדלים. לגלובס נודע כי רוברטו, שנשוי לדוגמנית הישראלית קורל סימנוביץ’, רכש עם שון סימנוביץ’, אחיו של אשתו, דירה בקומה ה־38 בבניין C, תמורת כ־10 מיליון שקל בחלקים שווים. הדירה משתרעת על פני 275 מ"ר, בתוספת מרפסת גג. נוסף על כך מחזיק רוברטו בכ־18% בדירה נוספת בקומה השלישית באותו מגדל, בשטח 134 מ"ר. העלות הכוללת של הדירה היא כ־7.5 מיליון שקל.

סרג’י רוברטו / צילום: Associated Press, Manu Fernandez
 סרג’י רוברטו / צילום: Associated Press, Manu Fernandez

גם הזמר עומר אדם רכש דירה בבעלות מלאה בקומה התשיעית במגדל A, בשטח 134 מ"ר ובתוספת מרפסת, תמורת כ־8 מיליון שקל. אדם מחזיק גם ב־18% מדירה נוספת באותו מגדל, ששטחה 152 מ"ר בתוספת מרפסת, ועלותה הכוללת כ־7.5 מיליון שקל.

עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ־2 מיליארד שקל, וברקת היא שמעמידה את המימון עבורו. סכומי הרכישה של אדם ורוברטו אינם חריגים במיוחד ביחס למחירי מגורי היוקרה בשוק התל אביבי, ככל הנראה משום שהשניים רכשו זכויות בפרויקט מראש, לפני שנים אחדות. כך, סכום הרכישה של דירתו של אדם משקף מחיר של כ־52,600 שקל למ"ר, ואילו זה של רוברטו וסימנוביץ’ - כ־36,300 שקל למ"ר בלבד.

רשת חדשה בתחום השינה

קבוצת קאופמן, בעלת המותג ד"ר גב, משיקה בהשקעה של 15 מיליון שקל רשת חדשה בשם דרום שבה תשווק מותגי פרימיום בתחום השינה. הרשת תכלול ארבעה סניפים שבהם ישווקו מותגים כמו HASTENS משבדיה, KLUFT מניו יורק, AIRELOOM מקליפורניה, ו־OVALUNA מאיטליה.

רשת DROM / צילום: עוזי פורת
 רשת DROM / צילום: עוזי פורת

רונן קאופמן, הבעלים ומנכ"ל הקבוצה, סבור כי בדומה לפרימיומיזציה שעובר הצרכן הישראלי בקטגוריות שונות, דוגמת עולם הרכב, גם בתחום השינה יש דרישה למותגי על. "הצרכן הישראלי מבין את המשמעות של שינה טובה כחלק מאריכות חיים. מגמה זו מצטרפת למגמות נוספות המראות שהצרכנים מעדיפים להשקיע בבית, באיכות חיים, ב־wellness ובחזרה אל הטבע".

טווח מחירי מערכות השינה בדרום ינוע מ־10,000 שקל ועד 700 אלף שקל. רוב המיטות מיוצרות מחומרים טבעיים בשיטות מסורתיות ובעבודת יד.

קבוצת קאופמן נמצאת בבעלות פרטית של משפחת קאופמן. הקבוצה מחזיקה במותגים ד"ר גב, נטוצי, איטלסופה, נאפו ובמותג האוזניות האוס אוף מארלי. הקבוצה מעסיקה כ־300 עובדים.

לחבר בין היסטוריה לטכנולוגיה: האתגרים של מיזם Tarboot

בספרייה הלאומית של ישראל נאספו לאורך השנים מיליוני פריטי דאטה שיכולים "להתעורר לחיים" בזכות הקהילה הטכנולוגית בארץ - אך זו אינה מודעת מספיק לקיומם. כעת מבקש מיזם חדש בשם Tarboot, בהובלת הספרייה הלאומית וקרן יד הנדיב, לאפשר ליזמים ואנשי טכנולוגיה ליצור מיזמים שיחזירו את התרבות וההיסטוריה אל לב ההוויה הישראלית, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות.

משתתפי המיזם יידרשו להציע רעיונות שינגישו את המידע הכתוב, המצולם והמוסרט שנאסף במשך עשרות שנים בספרייה הלאומית ובמרכזי המורשת השונים, ולהפוך אותם לשימושיים. הפרס הראשון בכל מסלול הוא 50 אלף דולר. בנוסף, תחלק קרן יד הנדיב עד 3 מיליון דולר להצעות שיימצאו מתאימות למימוש.

אורח הכבוד בהשקת המיזם היה חמי פרס, שותף-מייסד בקרן פיטנגו ויו"ר הועד המנהל במרכז פרס לשלום. "יש לא מעט חברות עוסקות בדאטה ומידע, וזאת הזדמנות גדולה לתעשיית ההייטק לגשת לאוצר יוצא דופן", אמר פרס. "לא מדובר בעוד תחרות טכנולוגית, אלא במיזם עם עומק בלתי ישוער של תרבות ומורשת שהטכנולוגיה עצמה יכולה להעצים. אנחנו עצמנו השקענו במשך השנים בלא מעט חברות שהטכנולוגיה שלהן יכולה להעצים חומרי היסטוריה ותרבות".

לדעת פרס, "מדובר בהזדמנות שאסור לפספס - מורשות שגדלות לאורך זמן הן כאלה שצופות פני עתיד, ולא שוקעות בזיכרון. במקרה הפרטי שלי, אבי, שמעון פרס ז"ל, האמין ועסק ביכולות של הטכנולוגיה והמדע לשנות את המחר".

מצנח הזהב

רועי הכוכבי, 43, מונה לסמנכ"ל הסחר של קבוצת דור אלון.

ענת גרינברג, 44, מונתה לסמנכ"לית השיווק של גולן טלקום.

יאיר שלום, 39, מונה למנהל השיווק, הדוברות והפרסום בלשכת סוכני הביטוח. שירלי חג'בי, 36, מונתה למנהלת מערך הכספים בלשכה ובחברות הבנות.

שבלי הירשברג, 65, מונה למנכ"ל סותבי'ס ישראל נדל"ן.

לירון נונייז ויסמן מונה למנכ"ל קרן ההשקעות Joy Ventures.

ברונו דרמון מונה למנהל אסטרטגיה ראשי בחברת אבטחת המידע סיינט.

ניר הכהן מונה למנכ"ל עמותת "אתגרים", שעוסקת בשילוב אנשים עם מוגבלות בספורט אתגרי.

עודד און מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות ב-Spike, המפתחת פלטפורמת אימייל ותקשורת ארגונית.

חדשות טובות

התרומה של מייסד ענקית הטכנולוגיה דל. קרן מייקל וסוזאן דל תורמת 15 מיליון דולר לסוכנות היהודית והג'וינט לטובת טיפול רפואי וסיוע הומניטרי - כולל מזון ותרופות - למיליוני פליטים אוקראינים.

משקיעים בשכונה א' בטבריה. קרן האימפקט מנומדין תשקיע תקציבים בפיתוח מיזמים עבור תושבי שכונה א' בטבריה - בין היתר מדובר בפרויקט לילדים בסיכון, ותכני העשרה לילדים ואימהות. ההשקעה בשלב הראשון נאמדת בכמיליון שקל.