"אומת הסטארט-אפ": נורבגיה מחפשת חדשנות בישראל

עם הירידה ברמות התחלואה מקורונה, הגיעה לארץ משלחת אנשי עסקים נורבגים מתחומי הבנקאות, האקדמיה וההשקעות • וגם: פאנל על פיתוח וקידום קריירה הסטארט-אפים • אירועים ומינויים

מימין: אורני איזקסון יו''ר לשכת המסחר ישראל נורבגיה , שלמה איזקסון, יהודה חפר, יואל אלון, ביורן קלומן בקן - סגן שגריר נורבגיה בישראל / צילום: לשכת המסחר ישראל נורבגיה
מימין: אורני איזקסון יו''ר לשכת המסחר ישראל נורבגיה , שלמה איזקסון, יהודה חפר, יואל אלון, ביורן קלומן בקן - סגן שגריר נורבגיה בישראל / צילום: לשכת המסחר ישראל נורבגיה

בשנים האחרונות התחזק העניין הנורבגי בישראל כאומת הסטארט־אפ, בעיקר בשל הצפי שבעתיד יאזלו עתודות האנרגיה של נורבגיה - ויתגבר הצורך במנוע כלכלי חדש. כעת, עם הירידה ברמות התחלואה מקורונה, הגיעה לארץ משלחת אנשי עסקים נורבגים מתחומי הבנקאות, האקדמיה וההשקעות על מנת ללמוד את הנושא מקרוב. כך ביקרה המשלחת בסטארט־אפים כמו פיוניר, Intezer ו־GES/Aqwise, ולמדה על הצלחתם.

למשלחת התלוותה גם מנכ"לית חברת הנסיעות הנורבגית הגדולה Plussreiser, אוד הלסנה, במטרה לקדם את הגדלת התיירות מנורבגיה לישראל. לדברי הלסנה, חברת התעופה נורביג’ן איירליינס מתכוונת לחדש את טיסותיה לישראל בסוף הקיץ.

קונסול הכבוד של נורבגיה בתל אביב, אורני איזקסון, שהוא גם יו"ר לשכת המסחר המשותפת לשתי המדינות, אירח את המשלחת לארוחת ערב במלון הילטון תל אביב. "קיים בסיס מצוין לשת"פ בין חברות הייטק ישראליות ונורבגיות שבתחומים רבים משלימות זו את זו", אומר איזקסון, "וכן יש פוטנציאל נרחב להשקעות הדדיות בתעשיות חדשניות".

איך לבנות שדרת ניהול במיזמים

חברת Gloat, שפיתחה מערכת לשימור ופיתוח עובדים, קיימה לאחרונה פאנל שהתמקד בפיתוח וקידום קריירה בשיתוף הסטארט־אפים Logz.io ו־ Windword. במסגרת הפאנל דיברו סמנכ"לי המחקר והפיתוח של החברות על האתגר בקרב השדרה הניהולית־טכנולוגית הצעירה של הסטארט־אפים. בעוד שלחברות גדולות יש את המשאבים לתת לקבוצה זו תמיכה, במרבית הסטארט־אפים יש צורך בלמידה תוך כדי תנועה.

מימין: בני קיינן, גיל דורון, יוליה טראכטנברג / צילום: gloat
 מימין: בני קיינן, גיל דורון, יוליה טראכטנברג / צילום: gloat

גיל דורון, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברת Logz.io, שם דגש על המעבר מתפקיד טכנולוגי בלבד לתפקיד שהוא גם ניהולי. "אני תמיד בעד ללמד אנשים מתוך הארגון כיצד לנהל, גם אם זה אומר להשלים וללמד יכולות שאין. ראש צוות זה התפקיד הניהולי האחרון שהצד הטכנולוגי הוא לא חובה אצלו. הוא אינו חייב להיות הכי חזק בצוות, אבל הוא צריך להיות מספיק חזק כדי שלא יהיה לא רלוונטי".

יוליה טראכטנברג מ־Gloat שמה את הדגש על קידום פנים ארגוני באמצעות אתגרים. "יחד עם זאת, ראשי צוותים צריכים לשמור על ה'חדות' הטכנית. הדרך הטובה ביותר היא בנייה הדרגתית של מסוגלות".

חדשות טובות

התרומה של ענת וייס.

האמנית ענת וייס מציגה תערוכת יחיד בגלריה אלמסן ביפו (19-17 במרץ), שחלק מהכנסותיה יועברו לבית היתומים "תקווה" בעיר אודסה שבאוקראינה. בתערוכה יוצגו ציורים בטכניקת גרפיט, פחם וג'סו לבן על עץ לבוד ובדים, המציגים מראות סבוכים ומטושטשים מלאי מבע ותנועה. במסגרת התערוכה יוצגו גם עבודות שיצרה וייס בהשראת בית הקברות העתיק בעיירת ניישיין באוקריאנה, בו ביקרה.

לאירוע הפתיחה של התערוכה הגיעו, בין היתר, דפנה הרלב, אורי כרמלי, עו"ד שרגא בירן שאף רכש ציורים, עפרה פרויס לשעבר דוברת בנק הפועלים, אורנה גוראל מנכ״לית גיתם פורנובלי והיזם עמי בן בסט. 

 למען הנשים המשתקמות

לוריאל ישראל השיקה מרכז טיפול ויופי לנשים המשתקמות במרכז הרפואי לוינשטיין. המרכז הוקם במסגרת התוכנית "Beauty for better life" של קונצרן לוריאל העולמי. זהו מרכז הטיפוח השלישי אותו מקימה החברה בארץ, לאחר מרכז התעסוקה השיקומי בעמותת "אוהל שרה" בבני ברק לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, ומרכז נוסף שנפתח במרכז הפנאי האונקולוגי בבית החולים שיבא.

שירה ספיר