הקורונה עזרה לחברת לגו יותר מהסרט ההוליוודי

המדור הפופולרי משער המהדורה המודפסת של גלובס מגיע גם לדיגיטל • בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם, והפעם: מה הקורונה עשתה לרווחים של לגו?

 
  

לגו חוותה תקופה מלאת הפסדים בין 1998 ל־2009, בעת שנאבקה להישאר רלוונטית בעולם משתנה של צעצועים אלקטרוניים. הסרט לגו, שיצא לאקרנים ב־2014, הצליח להחזיר אותה לאופנה, והקפיץ את הרווחים של ענקית הצעצועים הדנית. אבל שנתיים מאוחר יותר, הרווחים ירדו כמעט לרמתם הקודמת. דווקא הקורונה, יחד עם פריצה משמעותית לשוק הסיני, הזניקו את הביקוש ללגו ואת רווחי החברה. הרכבת לגו התבררה כתחביב אהוב בזמנים המתמשכים של אנשים בבתיהם, והדבר התבטא היטב ברווחי החברה שיותר מהכפילו את עצמם תוך פחות מעשור.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il