למרות הירידה הדו-ספרתית שרשמה מניית פוקס בשבועות האחרונים, דוחותיה של קבוצת האופנה בראשות הראל ויזל מלמדים דווקא על צמיחה מרשימה בתוצאותיה אשתקד, שנמשכה גם ברבעון הרביעי של 2021.
פוקס, שכבר מזמן מהווה "ליגה בפני עצמה" בענף האופנה המקומי, סיכמה את 2021 עם תוצאות שיא בהכנסות וברווחים. ברבעון הרביעי לבדו נרשם רווח נקי של כ-95 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 81%, בנטרול רווח משיערוך והוצאה בגין אופציה שנרשמו ברבעון המקביל בשנה בקודמת.
כך, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 היה גבוה יותר, בסך כ-104 מיליון שקל, אך כלל כאמור רווח שיערוך חד-פעמי של 128 מיליון שקל בעקבות עלייה לשליטה בחברת מוצרי הטיפוח ללין. מנגד, הרבעון כלל הוצאה חשבונאית של 76.6 מיליון שקל בגין מימוש אופציה של לאומי פרטנרס לרכישת 10% ממניות החברה-הבת ריטיילורס .
בסיכום 2021 כולה רשמה קבוצת פוקס רווח נקי לבעלי המניות של 298 מיליון שקל, עלייה של 45% לעומת השנה שקדמה.
פוקס נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.6 מיליארד שקל, כשגם לאחר המימושים האחרונים במנייתה, היא סיפקה לבעלי המניות תשואה פנומנלית של 462% בשלוש השנים האחרונות.
פתיחת חנויות נוספות וגידול ברווחיות
פוקס פועלת כיום בארבעה מגזרים עיקריים, באמצעות כמה חברות ומותגים. בתחום האופנה ואופנת הבית היא מחזיקה 355 חנויות בהפעלה ישירה, לעומת 340 בסוף 2020. תחום פעילות מוצרי האווירה והטיפוח תחת רשת ללין מפעיל 125 חנויות, לעומת 118 חנויות בסוף 2020.
תחום הספורט של פוקס כולל את חברת ריטיילורס, שהונפקה בבורסה במהלך 2021 והפכה לחברה ציבורית. ריטיילורס מפעילה 141 חנויות נכון לסוף 2021, לעומת 108 חנויות בסוף 2020. פעילויות נוספות של הקבוצה, ובהן רשת שילב, סאקס, יאנגה ומותגם נוספים, כוללת עוד 175 חנויות נכון לסוף 2021, לעומת 179 בסוף 2020.
את הרבעון הרביעי של 2021 סיימה קבוצת פוקס עם הכנסות של 1.3 מיליארד שקל, המשקפות צמיחה של 62% לעומת הרבעון המקביל. לצמיחה החדה הובילו גידול בשטחי המסחר, לצד האטה שנרשמה במכירות הרבעון המקביל עקב התפשטות מגפת הקורונה וסגירת החנויות בין אמצע ספטמבר לראשית דצמבר 2020.
נתוני מכירות חנויות זהות (בתקופות שבהן החנויות היו פתוחות באופן מלא), בנטרול תקופות הסגר, מראים עלייה בשיעור דו-ספרתי בכל המגזרים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019 (כלומר ללא השפעת הסגר ב-2020).
כך למשל צמחו ברבעון נתוני המכירות בחנויות במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-12.5%, ואילו במגזר האווירה והטיפוח ובמגזר הספורט צמחו המכירות בחנויות הזהות ב-17.3% וב-23.1%, בהתאמה. הרווח הגולמי זינק ב-78% ברבעון הרביעי ל-769 מיליון שקל והיווה 60% מהמכירות. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2020 עמדה הרווחיות הגולמית על 54% מההכנסות.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות הסתכם ברבעון הרביעי ב-190 מיליון שקל (14.7% מההכנסות), לעומת 95 מיליון שקל ברבעון המקביל.
100% מרווחי המחצית השנייה: תחלק דיבידנד של 163 מיליון שקל
בשנת 2021 כולה צמחו הכנסות פוקס בכ-50% והסתכמו ב-4.2 מיליארד שקל. הצמיחה החדה נבעה בעיקר מעלייה במכירות בחנויות הזהות בתקופה שבה החנויות היו פתוחות, ביחס לתקופת סגר ארוכה יותר במהלך 2020 (139 ימי סגר ב-2020 לעומת 51 בלבד ב-2021), מגידול בשטחי המסחר, מגידול בפעילות אתרי הסחר של הקבוצה ואיחוד בפעילות ללין החל מהרבעון הרביעי של 2020.
מכירות החנויות הזהות (בתקופות בהן החנויות היו פתוחות באופן מלא) בנטרול תקופות הסגר עלו בשנת 2021 בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019 במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-17%, במגזר האווירה והטיפוח בכ-19.5%, ובמגזר הספורט בכ-33%.
על רקע הצמיחה החדה ברווחים, פוקס הודיעה על חלוקת דיבידנד של 163 מיליון שקל, המהווה 100% מרווחי המחצית השנייה של שנת 2021.
"נמשיך בהתרחבות והתחזקות גם בחו"ל"
הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעלי השליטה בה, ציין כי "קבוצת פוקס מסיימת שנת שיא הן מבחינת תוצאות עסקיות, הן מבחינת השלמת שתי הנפקות מוצלחות של שתי חברות מצוינות בקבוצה (ריטיילורס וטרמינל איקס, ע"כ) והן בהמשך התחזקות הקבוצה בחו"ל. אנו בוחנים פעילויות והזדמנויות נוספות באופן שוטף, ובשנה הקרובה נמשיך בהתרחבות במטרה ליישם את החזון שלנו להיות אחת מקבוצות הריטייל הגדולות בעולם".
ויזל, שעלות שכרו אשתקד עמדה על 8.7 מיליון שקל (כולל מענק, דמי ייעוץ ותגמול הוני), הוסיף כי "בדצמבר 2021 דיווחנו על סיכום עקרוני עם מנגו ספרד לפתיחת חנויות המותג בקנדה, אותן נתחיל לפתוח כבר השנה, ובמקביל אנו פועלים לפתיחת מספר חנויות פוקס הום בטורונטו. בינואר 2022 חתמנו על הסכם עקרונות עם אמריקן איגל, ואנו בוחנים פתיחה יחד של פעילות קמעונאית וסיטונאית, לרבות אונליין, במספר מדינות באירופה תחת המותגים אמריקן איגל, אופליין ואיירי.
"בישראל, פתחנו עם חברת הוט 5 חנויות במותג red, בתחילת 2022 השקנו 6 חנויות ראשונות של המותג פליינג טייגר (רשת דנית של מוצרים מעוצבים לבית, ע"כ), ובמקביל אנו עובדים על פתיחת חנות ראשונה של ג'מבו (רשת סטוק "הכול לבית") לקראת סוף השנה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.