חברת המלונות פתאל החזקות מסכמת את 2021 עם עלייה חדה בהכנסות וצמצום משמעותי בהפסדים, על רקע החזרה לפעילות מלאה בישראל ובאירופה.
ההכנסות בשנת 2021 צמחו בכ-60% לעומת 2020 לכ-3.04 מיליארד שקל. הצמיחה החדה בהכנסות מיוחסת לגידול בשיעורי התפוסה של הרשת בישראל, בריטניה ושאר מדינות אירופה במהלך שנת 2021, בעוד ששנת 2020 התאפיינה עם שיעורי תפוסה נמוכים במיוחד כתוצאה מהתפרצות משבר הקורונה.
הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) בשנת 2021 גדל לכ-1.19 מיליארד שקל, כמעט פי 5 בהשוואה לרווח של כ-247 מיליון שקל בשנת 2020, וזאת כתוצאה מהעלייה האמורה בהכנסות, מיישום צעדי התייעלות שנקטה שבהם החברה ומהכרה במענקים בגין משבר הקורונה, שמרביתם נתנו לחברה בעיקר באירופה.
בשורה התחתונה רשמה פתאל החזקות הפסד נקי של כ-226 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-1.31 מיליארד שקל בשנת 2020. בנטרול תקן IFRS16, החברה סיימה את שנת 2021 עם הפסד של 16 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2020 . ההפסד בשנת 2021 מיוחס ברובו להפסד ברבעון הראשון של השנה בשל התפוסות הנמוכות במיוחד במלונות הרשת בעקבות המגבלות שהוטלו באותו רבעון במרבית המדינות בהם פועלת החברה.
את הרבעון הרביעי אשתקד סיימה פתאל, המפעילה רשת של 227 בתי מלון בישראל, באירופה ובבריטניה הכוללת כ-43 אלף חדרי אירוח, עם קפיצה של 274% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2020, לכ-992 מיליון שקל. ה-EBITDAR ברבעון הרביעי גדל לכ-341 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020, וזאת בעיקר כתוצאה מהעלייה האמורה בהכנסות, מיישום צעדי התייעלות שנקטה שבהם החברה ומהכרה במענקים בגין משבר הקורונה, שניתנו לחברה בעיקר באירופה.
ההפסד הנקי הצטמצם לכ-19 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-379 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. בנטרול תקן IFRS16 , החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי בסך של כ-58 מיליון שקל , לעומת הפסד בסך של כ-347 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2021 הסתכם בכ-374 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי של כ-254 מיליון שקל בשנת 2020.
כעת צופה הנהלת החברה, בראשות המייסד, בעל השליטה, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, כי הכנסותיה בשנת 2022 יעמדו על 4.8-5.5 מיליארד שקל - גידול של 81%-58% ביחס להכנסות בשנת 2021 (בשנת 2019, טרם פרוץ מגפת הקורונה, הסתכמו הכנסות הרשת בכ-5.3 מיליארד שקל). כמו כן, קבעה החברה תחזית EBITDAR לשנת 2022 בטווח של 1.5 - 1.7 מיליארד שקל.
שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, ציין כי "אנו מסכמים את הרבעון הרביעי של שנת 2021 עם צמיחה חדה בהכנסות, וזאת בתמיכת העלייה בשיעורי התפוסה. במקביל, הצגנו גידול מרשים ב- EBITDAR הודות לפעולות שנקטנו מאז פרוץ משבר הקורונה לצמצום ההוצאות, לצד המשך הכרה במענקים ממשלתיים".
"אנו מאמינים שהמגמה החיובית בפעילות העסקית של החברה, כפי שבאה לידי ביטוי ברבעונים האחרונים, תימשך גם בעתיד הנראה לעין, וזאת מתוך הערכה שהעלייה בשיעורי התפוסה תימשך גם בשנים הבאות, בהתאם לתחזיות של גופים בינלאומיים, לצד ההבנה שמדינות רבות בעולם מבינות את החשיבות של לחיות לצד נגיף הקורונה. בהתאם לכך, ולאחר שעמדנו בתחזיות החברה לשנת 2021, אנו מעלים את התחזיות לשנת 2022, ביחס לתוצאות של שנת 2021, עם צמיחה מקסימלית של עד 81% בהכנסות, לצד גידול משמעותי גם ב- EBITDAR . בימים אלה ומתוך הסתכלות לטווח ארוך, אנו ממשיכים בפיתוח העסקי של החברה לפתיחת 32 בתי מלון נוספים בבעלות ובשכירות עד לסוף שנת 2024, כך שעם פתיחתם החברה תפעיל כ-43 אלף חדרים בארץ ובחו"ל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.