עיריית תל אביב תעלה את מחיר החניה בכחול לבן לתושבי חוץ, והם יעלו מ-6.30 שקלים ל-12 שקל. בעירייה עדיין בונים את התוכנית, ועוד אין מועד לכניסתה.
במסגרת עבודה שבוצעה בעיריית תל אביב עלה כי תעריפי החניה הציבורית בכחול לבן בתל אביב-יפו זולים בלפחות 75% מהמחיר הריאלי שלהם (6 שקלים לשעה, במקום 24 שקל בחניוני אחוזות החוף במרכז העיר או 30-50 שקל בחניונים הפרטיים).
בעיריית תל אביב מתיישרים עם העמדה הרווחת בערים המפותחות בעולם, ועומדים על כך שהתעריפים הזולים מתמרצים נסיעות ברכב פרטי לאזורי הביקוש ולחניה ארוכת-טווח בלב העיר בכחול לבן, ובכך פועלים בניגוד למדיניות העירייה (והממשלה) לצמצום השימוש ברכב פרטי.
בנוסף, לפי העירייה, חניה זולה מדי למבקרים מצמצמת את מצאי החניות לתושבים להם אין חניה פרטית באזורי הביקוש.
במקביל מקודמות בתל אביב תוכניות תחבורה רבות, ובהן הוספת נתיבי העדפה ושבילי אופניים, פתיחתו של הקו האדום של הרכבת הקלה שמתוכננת לסוף השנה ובהמשך גם הקווים הירוק והסגול והוספת אמצעי תחבורה שיתופיים.
מהלך זה, של ייקור החניה לתושבי חוץ, מתווסף לפעילות ענפה של עיריית תל אביב בתחום החניה. במרכז העיר צומצמו בחמש השנים האחרונות 2,200 מקומות חניה, ונוספו 11,900 מקומות חניה במגרשים פרטיים.
במסגרת חוק ההסדרים שעבר, נקבע כי החל משנת 2024 כל עיר מעל 40 אלף תושבים תחלק את העיר לאזורי חניה, ותושבי אזור מסוים לא יורשו לחנות בחינם באמצעות התו העירוני באזור שאינו אזור מגוריהם. בנוסף, במסגרת חוק ההסדרים בוטל מחיר המקסימום לחניה בכחול לבן (6.30 שקלים), וכל עירייה יכולה לגבות סכומים גבוהים מסכום זה. ייתכן כי לאחר הבחירות המקומיות, עיריית תל אביב תרים את הכפפה להעלאת מחירי החניה באזורי הביקוש והתאמתם למחירם הריאלי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.