חברת אייס מסכמת את שנת 2021 עם עלייה במכירות וירידה ברווח הנקי. הכנסות החברה הסתכמו בכ-715.5 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת שנת 2020. הגידול במכירות נובע מעלייה מצמיחת הקניות באתרי האונליין, שיפור בסינרגיה בין פעילות האתרים והחנויות הפיזיות, גידול בשטח המחסנים הלוגיסטיים ושיפור בשרשרת האספקה, למרות משבר ההובלה הימית הגלובלית. החברה מסבירה כי החלה להיערך למשבר ברבעון הראשון של השנה, ובמטרה להקל על חוסרים עתידיים במלאים בארץ, "יתרות המלאי גבוהות באופן משמעותי ביחס לתקופות קודמות".
הרווח הנקי השנתי שיקף ירידה של כ-6.7% ל-30.7 מיליון שקל. לרבעון הרביעי, הרווח הנקי עמד על 5.1 מיליון שקל, ירידה של 53% לעומת 11 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2020. את הירידה מנמקת החברה בהשפעות חד-פעמיות, לאור מענק בסך 1.5 מיליון שקל שקיבלה ברבעון המקביל ב-2020 (בגין החזרת עובדים מחל"ת), ובהוצאות פחת מואץ בשל סגירת חמישה סניפי אייס אלקטריק בסך של כמיליון שקל. כמו כן, נוספו הוצאות שנתיות של כמיליון שקל עקב מעבר החברה לפעול כחברה ציבורית השנה.
רשת אייס, הפועלת בקטגוריית "עשה זאת בעצמך", פרוסה ב-32 חנויות ברחבי הארץ על פני שטח של 53 אלף מ"ר. החברה מעסיקה כ-990 עובדים. על-פי דיווחיה, מספר המבקרים הממוצע בחנויות עומד על כ-800 אלף צרכנים מדי חודש, ובאתר האינטרנט - כ-3.2 מיליון גולשים בחודש. באתרי האונליין בוצעו 350 אלף עסקאות ב-2021, לעומת 315 אלף עסקאות ב-2020.
הרשת מונה את המותגים אייס, אוטו דיפו, ספץ ואייס אלקטריק, והיא מחזיקה מועדון לקוחות המונה למעלה ממיליון חברים.
החברה מדווחת כי הפדיון באונליין ב-2021 הסתכם בכ-170 מיליון שקל, לעומת כ-140 מיליון שקל ב-2020, צמיחה של כ 21.7%. שיעור פדיון מהפעילות אונליין מסך הפדיון של החברה בשנת 2021 מסתכם בכ-19.2%, לעומת 17.2% ב-2020 ו-8.8% ב-2019.
בחודש פברואר השנה התקשרה החברה בהסכם לרכישת פעילותן של הרשתות הקמעונאיות ביתילי, אורבן ואיי.די.דיזיין וכן מפעל רהיטים המשרת את פעילות הרשתות. השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים המפורטים בהסכם, לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות. לפי ההסכם, החברה תשלם סך של כ-100 מיליון שקל, כאשר במועד ההשלמה ישולמו סך של כ-90 מיליון שקל, והיתרה בסך של כ-10 מיליון שקל תשולם 12 חודשים לאחר מועד ההשלמה.
איציק אוזנה, מנכ"ל מולטי ריטייל גרופ , מסר: "בדומה לאשתקד, גם שנת 2021 הייתה שנה רוויית אתגרים, כגון עיכובים בשרשרת האספקה ומחירי ההובלה הימית שזינקו במהלך השנה ושברו שיאים בכל העולם, כשהקורונה עדיין ברקע. יחד עם זאת, פעלנו במספר מישורים במקביל: הרחבנו את היכולות הלוגיסטיות כדי למנוע עיכובים ולמזער את העלייה בעלויות הנלוות ברכישת הסחורות ככל שניתן, הרחבנו את הסינרגיה בין הרוכשים באונליין לחנויות הפיזיות, ביצענו את הרכישה הסינרגטית הראשונה, של קבוצת ביתילי שתהווה מקור צמיחה חשוב בשנים הבאות. פנינו לשנת 2022 שצפויה להיות מאתגרת לא פחות, אך אנו מבצעים כעת פעולות שיצמיחו את החברה בשנים הקרובות קדימה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.