כמו חברות האופנה הישראליות האחרות, גם קבוצת קסטרו מסכמת את שנת 2021 עם צמיחה חזקה בהשוואה לשנת 2020 ותקופות הסגר הארוכות שלה. ברבעון הרביעי של 2021 הסתכמו הכנסות קסטרו ב-474 מיליון שקל ושיקפו צמיחה של 68% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.
כל חברות האופנה הישראלית נהנו במרבית ימי 2021 מהסרת עיקר מגבלות הקורונה (אחרי הסגר בחודשים ינואר-פברואר). בנוסף, חברות האופנה המקומיות נהנו בשנה החולפת גם מהמגבלות שהוטלו על יציאת ישראלים לחו"ל והפחיתו את חשיפת הלקוחות לקניות בחו"ל.
ברבעון הרביעי של 2021 צמחו הכנסות קסטרו ב-68% כאמור, כשהמכירות בחנויות הזהות של הקבוצה עלו ברבעון ב-4.4% ל-437 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל. המכירות בחנויות הזהות במגזר האופנה והלבשה בלבד עלו בכ-4% לכ-344.8 מיליון שקל.
עברה לרווח שנתי גבוה בשנת 2021
קבוצת קסטרו מפעילה כיום 360 חנויות ודוכנים בישראל, לאחר שבמהלך 2021 פתחה 18 חנויות חדשות. החנויות שנפתחו כוללות חמש חנויות ודוכנים של מותג המשקפיים קרולינה למקה, ארבע חנויות של מותג ההלבשה הודיס, ארבע חנויות של מותג ההלבשה ואביזרי האופנה אורבניקה, שתי חנויות קסטרו, שתי חנויות של המותג קיקו מילאנו וחנות אחת של המותג טופ טן.
עוד עולה מתוצאות קסטרו כי ברבעון הרביעי צמח הרווח הגולמי ב-87% ל-267 מיליון שקל (56.3% מהמחזור), ואילו הרווח התפעולי זינק ב-99% לכ-50 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח ברבעון הרביעי ל-21 מיליון שקל, לעומת 434 אלף שקל ברבעון המקביל.
בשנת 2021 כולה צמחו הכנסות קבוצת קסטרו ב-33% ל-1.6 מיליארד שקל, ואילו החברה עברה לרווח נקי של 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון ששקל שנרשם ב-2020. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת עלו ל-257 מיליון שקל ב-2021, לעומת 137 מיליון שקל ב-2020.
"נוכל לפצות על הסטת הביקושים לאופנה מחו"ל"
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו, מסר כי "אנו מסיימים את 2021 עם תוצאות מעולות אחרי שורה של צעדים שעשינו בהשבחת כל המגזרים שלנו, ואני מאמין שפנינו קדימה".
באשר לצפוי ב-2022, ובעיקר באשר לטיסות הישראלים לחו"ל בפסח, אמר רוטר כי "אני מניח שבסופו של דבר יכולה להיות לזה השפעה, וקשה להעריך כמה גדולה היא תהיה, אבל אפילו אם תהיה הסטה מסוימת של ביקושים לאופנה מחו"ל, אני מקווה שעם המהלכים שביצענו נוכל לפצות על כך. עשינו הרבה מהלכים בשנים האחרונות כדי להביא הצעות ערך טובות למה שיש היום בחו"ל. היינו צריכים להיערך ולהיות מסוגלים להתחרות, בין אם השמיים פתוחים או סגורים. התוצאות מראות שעשינו זאת בהצלחה".
באשר להשפעות הפלישה הרוסית לאוקראינה, אמר רוטר כי "עוד לפני המלחמה המזעזעת ראינו שנתיים של אי-ודאות בכל נושא שרשרת האספקה. כל אירוע כזה מוסיף עוד לאי-הוודאות ולהשפעה, ובהחלט מוביל להרבה עיכובים. מצד שני, אנחנו עושים את המהלכים שלנו, וזה מאמץ יומיומי ושעתי לראות איך אפשר לספוג את התנועתיות הזו".
רווח נקי של 30 מיליון שקל לאורבניקה
בשבוע שעבר דיווחה קסטרו כי החברה-הבת פאלו ריטייל, העוסקת בתחום אופנת הלבשה ואביזרי אופנה ומפעילה את רשת חנויות המותג אורבניקה, פועלת לקידום הנפקה ורישום מניותיה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
במסגרת זו הגישה פאלו ריטייל לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף ראשונה (לא פומבית) ובקשה לקבלת היתר לפרסומו של תשקיף הצעה לציבור. בנוגע להנפקת פאלו ריטייל אמר רוטר כי "אני לא יכול לדבר על זה, אבל אורבניקה רושמת תוצאות מעולות וצומחת, אנחנו רוצים להמשיך ולחזק אותה. זה חלק מהמהלך".
מדוחות קסטרו עולה כי פאלו ריטייל רשמה ב-2021 רווח נקי של 30.3 מיליון שקל, וכי במהלך 2021 חילקה לקבוצת קסטרו דיבידנד של 30 מיליון שקל בגין רווח זה.
עוד עולה מהדוחות כי בחודש פברואר 2022 פרעה פאלו ריטייל בפירעון מוקדם יתרת הלוואה בנקאית בסך של 7.2 מיליון שקל. מדובר על הלוואה של 9 מיליון שקל שהועמדה לפאלו ריטייל באפריל 2020, ושיתרתה נפרעה כאמור בחודש שעבר.
עוד עולה מהדוחות כי פאלו ריטייל רשומה בספרי קסטרו לפי שווי של 161.2 מיליון שקל, כך שהנפקה מוצלחת שלה עשויה להניב לקסטרו רווחים גבוהים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.