חברת אייקון גרופ, יבואנית ומשווקת מוצרי אפל בישראל (באמצעות חנויות איידיגיטל), פרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה לשנת 2021 והציגה צמיחה חזקה בהכנסות וברווחים.
נזכיר כי אייקון, שהשלימה הנפקת מניות ראשונית בתל אביב לפני חודשים ספורים, עדכנה לפני כשבועיים כי רשת KSP - "לקוח קמעונאי מהותי שלה" כלשון הדיווח - קיבלה מאפל אישור יבואן רשמי ליבוא מוצריה ישירות לסניפיה מבלי שתצטרך לרכוש דרך אייקון. החברה ציינה כי הדבר עלול לפגוע בתוצאותיה, וצללה ב-20% בבורסה באותו יום. הדבר כמובן לא משתקף בדוחות של שנת 2021 (וגם לא יבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעון הראשון, וייתכן שאף לא בשני, של 2022).
הכנסות החברה זינקו ב-46% והסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה ל-970 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח הנקי השנתי הסתכם ב-68.6 מיליון שקל, גידול חד של כ-60% לעומת 42.9 מיליון בשנה הקודמת.
לפני ההנפקה העריכו באייקון כי שנת 2021 תסתיים עם הכנסות של 1.35 מיליארד שקל ועם רווח נקי של כ-70 מיליון שקל, כך שהם עקפו את התחזית שסיפקו בשורה העליונה אך לא בשורה התחתונה.
אייקון גרופ הצטרפה לבורסה בדצמבר האחרון, לאחר שהשלימה הנפקה לפי שווי חברה של כ-850 מיליון שקל אחרי הכסף, אחרי שהחברה נאלצה להתפשר ולחתוך בשווי שלו שאפה תחילה. לאחר צניחה ביותר מ-35%, מניית אייקון גרופ נסחרת לפי שווי שוק של 543 מיליון שקל.
ההכנסות מחנויות זהות עלו רק ב-1.3%
ההכנסות של אייקון גרופ מאייפונים עלו מ-163 מיליון שקל בשנת 2020 ל-200 מיליון שקל בשנה שעברה, צמיחה של כ-23%. ההכנסות ממחשבי מאק קפצו ב-33% והסתכמו ב-103.6 מיליון שקל (מול הכנסות של 77.8 מיליון שקל בשנה הקודמת). ההכנסות מאביזרים טיפסו בכ-42% והסתכמו ב-185.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-130.7 מיליון שקל בשנת 2020. השיעור של כל אחד מהתחומים מכלל ההכנסות נותר זהה לשנת 2020.
מספר הסניפים של איידיגיטל עלה רק בשניים בהשוואה לשנת 2020 ועמד על 21. ההכנסות שלה מחנויות זהות עלו בכ-1.3% בלבד.
הוצאות השכר של החברה (המיוחסות לעובדי הפעילות הקמעונאית) גדלו משמעותית בהתאם לחזרת המשק לשגרה, שהסתכמו אשתקד ב-15.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10 מיליון בשנת 2020 מוכת הסגרים.
החברה מחלקת את פעילותה לשני מגזרים - תחום הקמעונאות, שבו היא מציעה את מוצרי אפל ויצרנים נוספים ללקוחות קצה (פרטיים ועסקיים), באמצעות רשת חנויות איידיגיטל (iDigital) ואתר סחר; ותחום ההפצה, שבמסגרתו היא מייבאת ומפיצה את מוצרי אפל לרשתות שיווק, לחנויות קצה ולמשווקי מוצרי אפל.
בתחום הקמעונאות רשמה החברה זינוק שנתי של כ-31% בהכנסות, שעלו לכ-490 מיליון שקל. בתחום ההפצה ההכנסות צמחו ב-47% והסתכמו ב-931 מיליון שקל.
כאמור, לפני כשבועיים דיווחה אייקון גרופ כי רשת KSP תוכל לרכוש את מוצרי אפל ללא התיווך שלה. כעת היא מציינת כי להערכתה, על אף הענקת אישור היבוא, לא צפויה להיות הרעה בתוצאות הפעילות של תחום ההפצה שלה בשנת 2022 ביחס לשנת 2021. "בכוונת החברה למצוא חלופות להפצת המוצרים שהיו נרכשים על-ידי KSP, וכן לאור תוספת ההכנסות הצפויה מהשלמת רכישת חברת ההפצה ויז'ואל בחודש מרץ 2022", צוין.
ויז'ואל היא חברת הפצה ותיקה הפועלת מאז שנת 2003. החברה מתמחה במתן פתרונות מחשוב מתקדמים לשוק הצרכני והמסחרי, באמצעות רשת ענפה של מאות משווקים בשוק הישראלי. אייקון רכשה 85.3% ממניות ויזו'ואל לפי שווי של 80 מיליון שקל לחברה הנרכשת.
במקביל לפרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 15 מיליון שקל וכן תוכנית רכישה עצמית לרכישה של מניות החברה בהיקף כספי של עד 15 מיליון שקל, עד ל-30 ביוני.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.