חג הפסח שמתקרב נותן את אותותיו גם בברייק הפרסומות, שהולך ומתמלא בקמפיינים למוצרים המזוהים עם החג כמו כלי בית, מוצרי ניקיון ורשתות שיווק, שברובן ניתן לקנות את כל הנדרש לחג. אבל בחודשים של ביקוש גבוה לפרסום, כשהמסך ממילא מלא, כדי להשתלב בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כבר לא מספיק לעלות בגל פרסום גדול לקראת החג, וגם השבוע הפרסומות שמאכלסות את המדד שייכות למפרסמים שמשקיעים בפרסום באופן קבוע.
מבין רשתות השיווק המשתלבות בדירוג בולטת, כרגיל, שופרסל ששמה דגש על האופציה לרכוש באמצעותה מוצרים מעוצבים לבית. את הקמפיין מובילה המגישה והדוגמנית גלית גוטמן, שאמורה לשכנע את הציבור הרחב שאת הסטייל המעוצב שלה רוכש עבורה המעצב בשופרסל. נציין כי אין זה הקמפיין היחיד שהרשת מקדמת בשלב זה, ולא מן הנמנע שריבוי המסרים עומד בעוכריה בכל הקשור לזכירות. גם החיבור של גוטמן למוצרי בית ברשת לא לגמרי עובד, והתוצאה מתבטאת גם באחוזי אהדה לא גבוהים.
פרסום שופרסל / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות
סופר פארם מחפשת בימים אלה משרד פרסום חדש, אולם מאחר שפרסומאי הבית שלה רם ברוך עובר עם התקציב לכל בית חדש שאליו יגיע בסופו של דבר, ובינתיים הוא ממשיך לעבוד כרגיל - גם הקמפיינים עולים לאוויר ללא קשר לסימני השאלה סביב עתיד התקציב. הביצועים של סופר פארם במדד האהדה טובים משמעותית מאלה של שופרסל, אך במדד הזכירות הם ממוקמים באותו אזור חיוג.
קשה לדעת כיצד השפיע הקו החדש של בנק דיסקונט במונחים של אפקטיביות, ועד כמה החיבור עם רותם סלע גרם בסופו של דבר אם בכלל ללקוחות בנקים אחרים לעבור אליו, אך לפחות בכל הקשור בזכירות ואהדה, סלע מתבררת שוב ושוב כפרזנטורית שעושה את העבודה.
הפרסומת החדשה יחסית בכיכובה, שבה משתתף גם רון קאופמן בתפקיד הלקוח המתחמם מהר, היא גם האהובה ביותר וגם הזכורה ביותר. להצלחה ביצירת הזכירות והאהדה לפרסומת יש מספר גורמים: סלע עצמה והקסם האישי שלה, שעוברים היטב בתפקיד הלקוחה המקנטרת, אבל גם הנוכחות הקבועה של דיסקונט במדיה והשפה הפרסומית שהלכה והתהדקה כך שהיא ברורה וזכירה לצופה מיידית.
הפרסומות המושקעות ביותר השבוע הן של דיסקונט ושופרסל - שתומכת בו זמנית בשני קמפיינים, שופרסל ושופרסל אונליין. כל אחד מהמפרסמים השקיע השבוע בקמפיינים כ-1.7 מיליון שקל.
פרסום דיסקונט / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות
העדפת המבוגרים
האהדה לקמפיין שופרסל עולה ככל שעולים בגיל.
ללכת בעקבות הריח
האהדה לקמפיין סופר פארם גבוהה בקרב נשים, ובאופן בולט במיוחד בקרב החברה הערבית.
ירידה לפני החג
למרות שאנו מתקרבים לחג הפסח, היקף הפרסום השבוע ירד מ-38 מיליון שקל ל-36 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.