המחסור בכלי רכב עקב משבר השבבים ממשיך לשאת את אותותיו בשוק הרכב הישראלי, אבל עדיין הרבעון הראשון של השנה היה חזק מאוד. בחודשים ינואר-מרץ 2022 נמסרו בישראל 100,594 כלי רכב פרטיים ומסחריים, ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ לבדו נמסרו בישראל 27,788 כלי רכב, עלייה של כ-4% לעומת מרץ אשתקד.
את המסירות ברבעון הראשון לפי מותגים הובילה יונדאי עם 18,402 מסירות, עלייה של 16% ביחס לרבעון הראשון אשתקד. במקום השני נמצאת טויוטה עם 13,895 מסירות, עלייה של 6%. במקום השלישי נמצא קיה עם 12,518 מסירות, עלייה של 7%. מאזדה במקום הרביעי מסרה ברבעון 5,567 יחידות, ירידה של 4%; ואילו סקודה, הנציגה האירופית היחידה בחמישייה הפותחת, ספגה ירדה חדה של 44% בשל מחסור חמור במלאים.
היצרן המוביל ברבעון הראשון היה יונדאי מוטורס, עם המותגים יונדאי וקיה, שכבש נתח שיא של כ-34% מכל המסירות.
ברבעון הראשון נמסרו בישראל גם כ-4,400 כלי רכב חשמליים, כ-4.3% מכלל המסירות. טסלה הובילה את מסירות הרכבים החשמליים עם 1,452 מסירות ונתח שוק של כ-34%. בנוסף נמסרו כ-4,450 מכוניות פלאג-אין, בהובלה קיה נירו.
חלק גדול מהיבואנים מחזיקים כיום בצבר הזמנות, שנמתח עד הרבעון השלישי ואפילו מעבר לו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.