גיוון מגדרי הפך לחלק בלתי נפרד מסדר יומן של חברות רבות בארץ ובעולם, אך עד כמה ענף ההייטק מצליח ליישר קו, והאם צפוי שינוי בעתיד הקרוב? דוח התחזיות של חברת הייעוץ Deloitte לשנת 2022 מצביע על כך שהחברות המובילות במגזר הטכנולוגי הגלובלי ימשיכו לסגור פערים בין מגדריים בשנה הקרובה, ונשים יהוו כ-33% מכוח העבודה הכללי במגזר זה, עלייה של 2% בהשוואה ל-2019 - אולם השוויון עדיין רחוק. זאת במיוחד אם לוקחים בחשבון ששיעור הנשים בתפקידים טכנולוגיים צפוי להגיע רק ל-25%. את הפערים מסבירה רותם דולב, שותפה ב-Deloitte, עוד בשלב הביקוש לתארים רלוונטיים, אך גם בתהליכי גיוס ושימור עובדים, שכר וקידום בתפקיד.
הפער המגדרי קיים כמובן גם בישראל: לפני נתונים שפורסמו, רק 20% מכלל כוח העבודה הן נשים, וכאשר בוחנים תפקידי מפתח וניהול בכירים מכלים שיעור נמוך בצורה משמעותית. אמנם בדירוג 50 המשפיעות של גלובס שפורסם לאחרונה נכללו כמה מנהלות בכירות מהענף, והן אינן היחידות, אך השוויון עדיין רחוק, במיוחד אם לוקחים בחשבון שנשים מהוות רק כ-30% מהסטודנטים למקצועות הטכנולוגיים הרלוונטיים (נתוני דלויט), וכן שלא כולן עושות את המעבר בין האקדמיה לתעשייה.
על פי הדוח, נשים נפגעו בצורה משמעותית יותר מהשפעות הקורונה על שוק העבודה. למרות שמנהלים מבינים שגיוון במקום העבודה משפיע לחיוב על התוצאות העסקיות, בפועל, נשים אינן מרגישות שהחברות הטכנולוגיות נוהגות כלפיהן באופן הרצוי, והדבר אף החריף במהלך הקורונה. רק 38% מהנשים בהייטק מרגישות כי הארגון שבו הן עובדות היה מחויב לתמוך בהן במהלך המגפה, ורק 30% ענו שהמעסיק אפשר מסגרות עבודה גמישות יותר.
כאשר נשאלו לגבי עתידן בענף, 51% מהנשים השיבו כי הן חשות פחות אופטימיות לגבי מסלול הקריירה שלהן בהשוואה לתקופה שטרום המגפה, ו-57% צופות כי יעזבו את מקום עבודתן בשנתיים הקרובות. על פי המלצת דלויט, חברות טכנולוגיות שיחליטו ליזום תוכניות ומדיניות שמסייעת לעובדים לייצר איזון בין צרכי העבודה, הבית והפנאי יוכלו להימנע משחיקה, להעצים את נאמנות העובדים ולייצר גיוון גם אחרי משבר הקורונה. בין החברות שכבר הרימו את הכפפה מציינים בדלויט את גוגל, סיילספורס ו-IBM.
אזור התעשייה 1
מידע ישיר מנאסד"ק למשקיעים
בקרוב יוכלו משתמשי אפליקציית ההשקעות פפר אינווסט של הבנק הדיגיטלי פפר, לקבל נתוני מסחר בזמן אמת של החברות הנסחרות בנאסד"ק, כהשלמה למסחר במניות בבורסה האמריקאית. זאת, בדומה לנתונים המסופקים ללקוחות הבנק הדיגיטלי מה- S&P500- כך סוכם בפגישתו של מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, עם מנהלי מטה הנאסד"ק בניו יורק.
פרידמן אף דן עם המנהלים באפשרות להרחיב עוד יותר את שיתופי הפעולה עם קבוצת לאומי. כמחווה לבנק הוקרנו על מסכי הענק שמחוץ למטה הנאסד"ק בטיימס סקוור סמלי לאומי ופפר אינווסט.
מנכ''ל קבוצת לאומי חנן פרידמן בנאסד''ק / צילום: נאסד''ק
מנתונים שפורסמו לראשונה בגלובס בינואר עולה כי במהלך 2021 הגדילו המשתמשים בפפר אינווסט את תיק ההשקעות הממוצע שלהם ב-36%, והוא עומד על כ-14 אלף שקל. בנוסף, יתרות הלקוחות המושקעים במניות גדלו ב-90% בשנה החולפת, ושני שלישים מפעולות המסחר מבוצעים במניות, לעומת שליש בקרנות סל.
במהלך שהותו בארה"ב נפגש פרידמן גם עם מנכ"ל ומייסד חברת Paxos האמריקאית, צ'ארלס קסקרילה, בהמשך להודעת לאומי על כך שלקוחות פפר אינווסט יוכלו בקרוב לסחור במטבעות הקריפטו ביטקוין ואתריום. פקסוס, שמפוקחת על ידי הרגולטורים האמריקאים, נחשבת לאחת הפלטפורמות המובילות בעולם הקריפטו. שיתוף הפעולה עמה יתקיים בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים מהרגולטורים בישראל.
רועי ויינברגר
אזור התעשייה 2
ביטוח דיגיטלי לכלבים וחתולים
בישראל יש כ-500 אלף כלבים רשומים, ועוד כ-250 אלף חתולים שמטופלים על ידי בני אדם (לפי הרישומים בעמותות), כאשר עלויות הטיפול הרפואי בחיות המחמד יכולות להגיע לאלפי שקלים. שילוב הנתונים הזה מייצר פוטנציאל כלכלי בשוק ביטוחי חיות המחמד שעשוי להגיע לכחצי מיליארד שקל בשנה.
חברות הביטוח כבר מכירות בפוטנציאל, וחברות כמו הפניקס וחיותא מציעות ביטוחים כאלה. לתוך הנישה הזו נכנסת כעת חברת הביטוח ליברה, שמציעה ביטוח דיגיטלי לחיות המחמד - משלב הרכישה ועד שלב התביעה. הביטוח כולל טיפול לבעל החיים ללא המחויבות לבחור מרשימת וטרינרים מוסדרת, וכאשר נפתחת תביעה דיגיטלית באתר הכסף מועבר אוטומטית, בניכוי ההשתתפות העצמית, 250 שקל או 10% מסכום התביעה, לפי הגבוה.
לדברי אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מחירי הביטוח הם 50-60 שקל לכלבים עם בריאות תקינה שגילם עד 8 שנים, והוא כולל גם ביטוח צד ג', במקרים של פגיעה בעקבות נשיכת או תקיפת כלב.
שירה ספיר
חדשות טובות
הנרות החדשים של נערי האור. עובדי ומנהלי קורנית דיגיטל פגשו ברשפון בני נוער מפרויקט "נערי האור", מסגרת תעסוקתית חינוכית לנוער בסיכון עם פוטנציאל גבוהה, ויצרו יחד עמם נרות בוטיק שיימכרו בקרוב ברשתות גדולות, ובהן סבון וסופר פארם.
קורנית דיגיטל פועלת בתחום הטכנולוגיה ואופנה, ושיתוף הפעולה שלה עם הפרויקט - שהוקם על ידי עמותת פטריציו פאולטי ופועל ברחבי הארץ - כולל גם העברת העשרות וקורסים לנערים, הקמת מרכז משותף בקרית גת ועוד.
למען ניצולי השואה ומשפחות נזקקות. מאות עובדים וחברי הנהלה של כלל ביטוח ופיננסים נרתמו לאריזת כ-6,000 מארזי מזון לטובת ניצולי שואה ומשפחות נזקקות, הנתמכים על ידי ארגון לתת.
שותים ותורמים. מותג הבירה JEM’S משיק מהדורה מיוחדת של בקבוקים בעיצוב מיוחד לתמיכה בעם האוקראיני הנלחם על עצמאותו, ולפליטי המלחמה שאיבדו את בתיהם. במסגרת המהלך מותגו אלפי בקבוקי בירה מסוג PILS בתווית שעוצבה בהשראת סמלי מדינת אוקראינה. מחיר בקבוק יעמוד על 13 שקל, ו-15% מההכנסות יתרמו לעמותת ישראייד (IsraAID) הפועלת עבור פליטים אוקראינים.
מותג הבירה JEM’S משיק מהדורה מיוחדת של בקבוקים בעיצוב מיוחד לתמיכה בעם האוקראיני / צילום: איל קרן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.