יצרנית המשקאות אנהאוזר-בוש אינבוו (AB InBev) מקימה מעבדת חדשנות לסטארט-אפים ישראלים, בשיתוף עם קהילת החדשנות PLANETech. המהלך בא לאחר שב-2021 הציבה החברה יעד איפוס פליטות בשרשרת הערך שלה עד שנת 2040, והצהירה על מחויבות לצמצום פליטות ולבניית חוסן אקלימי. כעת היא מעוניינת להשקיע בטכנולוגיות אקלים שיאפשרו לה לעמוד ביעדים הללו.
המעבדה תפעל כחודשיים וחצי, ותכלול 10 סטארט-אפים שיעבדו עם נציגים מצוותי הקיימות, האספקה, הייצור והלוגיסטיקה של החברה. המהלך נתמך גם על ידי אקסלרטור 100+ - תוכנית גלובלית המנוהלת בשיתוף עם קוקה קולה, קולגייט-פלמוליב ויוניליוור. חלק מהסטארט-אפים שישתתפו במעבדה יקבלו מימון של עד 100 אלף דולר ליישום פיילוט, ויזכו בהדרכה מקצועית וגישה לרשתות המנטורים של החברות.
אנהאוזר-בוש אינבוו היא חברה בלגית-ברזילאית בינלאומית לייצור משקאות עם משרדים ראשיים בלוון ובסאו פאולו. החברה נולדה מתוך מיזוג של שתי יצרניות בירה גדולות ב-2008, והיא מחזיקה במאות מותגים, שכ-15 מהם מייצרים כל אחד הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה. בין המותגים המובילים נמנים באדוויזר, קורונה, סטלה ארטואה, Beck's, הוגרדן, לף ועוד. ב-2018 רכשה החברה את וייסבירגר הישראלית.
"בישראל יש טכנולוגיות מאוד ייחודיות", אומרת תמר וויס, מנהלת החדשנות בחברה, שמחזיקה נציגות בארץ. "המדינה ידועה כמובילה בעולם בכל הקשור לטכנולוגיה ויזמות, ואנחנו שמחים לגלות את הפוטנציאל הענק שיש פה בהקשר הזה גם בתחומי האקלים והקיימות. בשנתיים האחרונות, מאז שהתחלנו את הפעילות שלנו בארץ, שיתפנו פעולה עם יותר מעשר חברות ישראליות בתחומי האנרגיה, מים, תחליפי פלסטיק וחקלאות, ואנו מתכננים להמשיך ולשתף פעולה עם חברות נוספות".
קהילת PLANETech היא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות וקבוצת ההשקעות CBG (Consensus Business Group), והיא פועלת לקידום טכנולוגיות אקלים ללא מטרות רווח. לדברי המנכ"ל אוריאל קלר, "חברות קליימטק ישראליות גדלות בקצב מהיר בשנה האחרונה, ומציעות פתרונות למגוון רחב של אתגרים אקלימיים. בנינו את התוכנית הייחודית הזאת בכדי לאפשר לסטארט-אפים בתחום האקלים לצמוח במהירות, להטמיע טכנולוגיות בעזרת בניית פיילוטים, ולשתף פעולה עם תאגיד בינלאומי".
אזור התעשייה
Sweet Art מגיע לישראל
חברת Sweet Art, המתמחה בייצור צמר גפן מתוק בצורות ללא מגע יד אדם, נמצאת בבעלות ישראלית אך עד היום פעלה רק מעבר לים, בעיקר בתאילנד. כעת מביאים שלושת היזמים - צביקה רבין, שמעון ביטון ויוסף נעים - את הרשת גם לארץ, בהשקעה של 8 מיליון שקל.
החברה, שהוקמה ב-2021, פיתחה מכונה להדפסת צמר גפן בעיצובים ובטעמים שונים, בייצור אוטומטי. עד כה הוצבו המכונות במספר קניונים ברחובות, ראשון לציון, אשדוד והרצליה, כחלק מפיילוט ראשוני.
לדברי רבין, "עד סוף שנת 2022 נציב 2,000 מכונות ברחבי העולם, 130 מתוכן בישראל. הפיתוח החדש, אשר משתייך למגמה רחבה יותר של אוטומציה במזון, מאפשר לפקח על רמת היגיינה בכל שלבי ההכנה, ומעניק לצרכן תחושת ביטחון כמו גם חוויה מעצם היותו של תהלך הייצור חשוף".
באשר לשאלה מדוע הרשת החלה את דרכה דווקא בחו"ל אומר רבין כי "המטרה שלנו הייתה לבחון את השוק הבינלאומי ולהתאים את הקונספט לקהל רחב ככל הניתן. מעבר לכך, הרצון להעניק מענה גם לקהל שומר הכשרות הוביל אותנו לפתח את הפעילות ראשית ברחבי העולם, ורק לאחר קבלת הכשרות לפעול גם בישראל".
החברה חתמה עד כה עם 12 חברות בינלאומיות על חוזי זיכיון להפעלה במדינות נוספות, ובהן גרמניה, איטליה וצרפת. מעבר לפעילות בקניונים תשיק החברה בחודשים הקרובים חטיבת אירועים, שתאפשר השכרה של מכונות גם לכנסים, הופעות ואירועים פרטיים.
סנארה קוראים לשיתוף ידע
קרן ההשקעות בתחום טכנולוגיות הבריאות, סנארה ונצ'רס, המוחזקת במשותף על ידי טבע ופיליפס, ערכה אירוע שהפגיש בין מומחי בינה מלאכותית ברדיולוגיה ואבחון פתולוגיות, מתוך מטרה לייצר פלטפורמת חדשנות פתוחה לשיתוף ידע בין חברות ומערכות הבריאות השונות.
במהלך האירוע דנו נציגי החברות השונות בשאלות כיצד ניתן לטייב ולדייק את המערכות לטובת ראיה הוליסטית, וכיצד ניתן לקחת את תחום הרדיולוגיה למחוזות חדשניים שפוגשים הן צרכים המערכת הרפואית והן את צרכי המטופל.
"אם משבר הקורונה לימד אותנו משהו, זו החשיבות של שיתוף ידע, הן בתוך ישראל והן בין ישראל לקהילה הבינלאומית. זה קריטי לצורכי מחקר ופיתוח בזמן אמת", אמר אסף ברנע, מנכ"ל סנארה ונצ'רס. "בעיניי, היום חברות חייבות לשים לב למה שקורה ברחבי העולם, כדי שיוכלו ללמוד מניסיונם של אחרים וגם לחפש הזדמנויות".
חינוך פיננסי ליוצאי השירות הלאומי
בבנק מזרחי טפחות והאגודה להתנדבות החליטו לשתף פעולה לטובת הצעירים הלוקחים חלק בשירות הלאומי: החל מהשנה ובמשך העשור הקרוב יכשירו עובדי הבנק את רכזי האגודה כמדריכים להתנהלות כלכלית נבונה, על מנת לקדם את החינוך הפיננסי של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. על פי נתוני המדינה, מדובר בכ-18 אלף מתנדבים בשנה.
מטרת הפרויקט היא לספק לצעירים העומדים לצאת לחיים האזרחיים כלים להתנהלות כלכלית נבונה, כאשר ההכשרות הותאמו לכלל המגזרים והאוכלוסיות - כולל החברה החרדית, החברה הערבית והדרוזית, נוער בסיכון וצעירים עם מוגבלויות.
משרד DBM יציע שירותי דאטה
משרד DBM של יועץ התקשורת דדי בן מנחם משיק את Data Insights, שינתח פעילות דאטה קיימת בארגונים, ויבנה על בסיס זה תוכנית תקשורתית. לטובת המהלך חתמה DBM על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אסף בר, מנכ"ל חברת איטרניטי מקבוצת אמן, המתמחה בתחום טכנולוגיית מדע הנתונים. מטרת המהלך היא להפוך את תחום הביג דאטה למשאב המקדם באפקטיביות את ערכי הארגון גם בהיבט השיווקי-תדמיתי.
אסף בר ודדי בן מנחם / צילום: גדי אוהד
השירות יתבצע על בסיס נתונים פנים ארגוניים, אך בסביבה סטרילית שתשרת רק את פעילות הלקוח, תוך שימוש בכלי דאטה מתקדמים.
חדשות טובות
ארומה ישראל ועמותת "שם ונר", הפועלת לקידום מסורת לאומית להנצחת זיכרון השואה, יצאו בקמפיין משותף: ב-150 סניפי הרשת מוצגים סרטונים הקוראים לציבור להדליק נרות נשמה אישיים עם שם של נספה ופרטים אודותיו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.