משבר שינוע הסחורות העולמי הביא לזינוק בביקוש לנהגי משאית בארה"ב, שהכרחיים כדי להביא סחורות ליעדן במרחבים האדירים של המדינה. המחסור בנהגי משאיות החל התפתח בעשור האחרון, עוד לפני משבר השינוע, אך הוא זינק בעשרות אחוזים בעקבות העלייה בביקושים לסחורות פיזיות שהחל בסוף 2020 והתעצם ב־2021. כדי לפצות על כך ולמשוך נהגי משאיות לעבודה, וולמארט למשל הכריזה לאחרונה שתעלה את שכר הנהגים שלה לכ־100 אלף דולר בשנה (כ־27 אלף שקל בחודש), סכום אדיר לעובדי צווארון כחול.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.