בחודש אפריל 2022 נמסרו בישראל 20,408 כלי רכב חדשים, ירידה של 17% לעומת אפריל אשתקד. הירידה מיוחסת למחסור המתמשך במלאים, שהחריף באפריל, ולריבוי ימי החג בחודש זה שלוו ביציאה לנסיעות מאסיביות לחו"ל, להבדיל מהשנה שעברה.
בשליש הראשון של השנה נמסרו בישראל 110,897 כלי רכב חדשים, ירידה של 12% לעומת השליש הראשון אשתקד. המותג המוביל במסירות בשליש הראשון של 2022 היה יונדאי עם 21,704 מסירות, עלייה של 10% ונתח שוק של 20%. במקום השני טויוטה עם 17,272 מסירות, עלייה של 4% ונתח שוק של 16%. במקום השלישי קיה עם 15,620 כלי רכב, עלייה של 6% ונתח שוק 14%. במקום הרביעי מאזדה עם 6,887 מסירות, עלייה של 3% ונתח שוק של 6%.
רמת ההנחות שואפת לאפס
יצוין כי כמעט כל היבואנים סובלים כיום ממחסור במלאים, ורמת ההנחות בשוק שואפת לאפס. רוב היבואנים אך נוטים כיום להעלות מחירים בשל לחץ היצרנים והתייקרות התשומות ומחירי ההובלה. חברת לובינסקי כבר פרסמה מחירון חדש בתחילת אפריל עם עליות בשיעורים של 2% עד 10% בהתאם לדגם. מיצובישי העלתה השבוע את המחיר של הקרוסאובר הפופולרי "אאוטלנדר" בכ-4,000 שקל עד 13 אלף שקל בהתאם לגרסה, ובטיוטה צפויים לפרסם מחירון חדש עם עלייה רוחבית של כ-2%. זאת בנוסף לעליות מחיר שנרשמו בשבועות האחרונים בכמה דגמי רכב חשמליים.
בענף אומרים כי מה שבלם עד כה עליות מחיר חדות יותר היה שערי המט"ח, ובענף "עוקבים כיום מקרוב" האם המגמה של היחלשות השקל ביחס למטבעות היבוא היא נקודתית או עקבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.