עוד צעד בדרך לנהיגה אוטונומית על כבישי ישראל: משרד התחבורה צפוי לאשר את השימוש בפונקציות חניה אוטומטיות ללא נהג בכלי רכב שתומכים בכך. הפונקציה מאפשרת לנהג להורות לרכב להחנות את עצמו, כאשר הרכב מאתר עצמאית מקום חניה ומתמרן לתוכו ללא סיוע, תוך הימנעות ממכשולים נייחים וניידים, דוגמת כלי רכב ועוברי אורח, בסיוע מערך חיישנים.
המערכת גם מאפשרת לנהג "לקרוא לרכב אליו" באמצעות אפליקציה, כאשר עם הפעלתה הרכב מתניע עצמו ומתמרן עצמאית ממקום החניה ועד למיקומו של בעל הרכב, שאותו הוא מאתר באמצעות ה-GPS שבטלפון של הבעלים. הפונקציה פועלת כיום בטווח מוגבל של עד כמה עשרות מטרים ומיועדת להפעלה בעיקר בחניונים ובשטחים פרטיים ולא ציבוריים, דוגמת שבילי גישה לבתים פרטיים.
עד כה אסרו תקנות התעבורה בישראל נסיעת רכב מבלי שיהיה נוכח נהג אנושי. אולם בעקבות ניסויי שטח שבוצעו לאחרונה במערכות כאלה שקיימות בשוק, וכחלק מההיערכות לקראת נהיגה אוטונומית מלאה בעתיד, הוחלט לאפשר את הפעלת הפונקציה. מערכת החניה האוטומטית שמכונה על ידי טסלה "Summon" מהווה כיום חלק חשוב בחבילת הנהיגה המתקדמת שמציעה טסלה כאופציה לרוכשי מודל 3 ומודל Y בתשלום, אולם עד כה הפונקציה הייתה מנוטרלת באמצעות תוכנה. בנוסף, המערכת כלולה גם בדגמי איוניק 5 החשמליים שמשווקים בישראל ובמספר דגמים של מותגי יוקרה דוגמת אאודי, ב.מ.וו, מרצדס ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.