חברת הפינטק הישראלית פיוניר נכנסת לתחום חדש בו תתחרה בעולם שבו פועלים שחקנים כמו סטרייפ ופייפאל וגם הסטארט-אפ הישראלי ראפיד. בשבוע שעבר הודיעה פיוניר על השקת "פיוניר צ'ק-אאוט" (Payoneer Checkout) , פתרון קבלת תשלומים וסליקה עבור בעלי חנויות מקוונות עצמאיות שמוכרים מוצרים ושירותים שלא דרך פלטפורמות מסחר מקוון.
פיוניר הפכה בסוף יוני שנה שעברה לחברה ציבורית באמצעות מיזוג ספאק לפי שווי 3.3 מיליארד דולר. מאז צללה המניה של החברה, כמו רוב סקטור הטכנולוגיה, וכיום היא נסחרת על-פי שווי 1.6 מיליארד דולר.
פיוניר, שהוקמה ב-2005 ומנוהלת כיום על-ידי המנכ"ל סקוט גאליט, מתמחה מסורתית בעבודה עם פלטפורמות מסחר מקוון, החל מהגדולות ביותר כמו אמזון, וולמארט ו-Airbnb, ועד לקטנות יותר. לפלטפורמות אלה היא מאפשרת לשלם לסוחרים המוכרים בהן מכל רחבי העולם.
כך למשל פלטפורמת מסחר מקוון אמריקאית יכולה להתקין את ממשק התוכנה של פיוניר (API) ולשלם לסוחרים בסין, בויאטנם ובעוד כ-180 מדינות וטריטוריות. הסוחרים מקבלים את התשלום לחשבון הפיוניר שלהם ויכולים להשתמש בו להעברת תשלומים לספקים אחרים שלהם ברחבי העולם.
פתרון סליקה לחנויות עצמאיות
אלא שבשנים האחרונות עלתה הפופולריות של עסקים ומותגים שאינם רוצים למכור רק דרך פלטפורמות, אלא להקים אתר ולשווק את התוצרת שלהם ישירות לכל העולם (C2D - Direct to Customer). הפלטפורמה המפורסמת ביותר שמאפשרת לעסקים לבנות חנות מקוונת עצמאית היא שופיפיי, שמנייתה נחתכה אומנם בברוטליות, אך היא עדיין שווה 47 מיליארד דולר. אבל בעולם הזה יש עוד פלטפורמות רבות לבניית חנויות, ואפילו לוויקס הישראלית יש פתרון כזה.
כשעובדים בתוך פלטפורמה כמו אמזון, היא זו שדואגת לסליקת התשלומים מלקוחות עבור הסוחרים. אבל כדי לקבל תשלומים בחנות מקוונת עצמאית, העסקים צריכים למצוא גם פתרון סליקה, שיאפשר להם לסלוק תשלומים מכל העולם בקלות ובמחיר נמוך.
גם בתחום הזה פועלים שחקנים רבים, שפונים ללקוחות מסוגים שונים. שמות מוכרים בעולם זה הם פייפאל הציבורית וסטרייפ, אחד הסטארט-אפים בעלי השווי הגבוה בעולם, שמהווה בין השאר את פתרון הסליקה לחנויות שקמו בשופיפיי. שחקן נוסף בתחום הוא חד-הקרן הישראלי ראפיד, מהחברות הפרטיות בעלות השווי הגבוה בישראל, שמתמחה בעבודה עם לקוחות גדולים יותר מסטרייפ ומאפשר לקבל תשלומים גם במדינות שסטרייפ איננה מכסה, בעיקר באסיה.
פתרון ה-C2D של פיוניר פונה בעיקר לעסקים קטנים, ונראה כי מבחינת החברה, זהו קודם כל פתרון Cross Sell, כזה שיציע ללקוחות הקיימים של החברה מוצר נוסף. "קח לדוגמה סוחר סיני שעד היום מכר רק באמזון, אבל היום הוא הבין שיוכל למכור גם ישירות לצרכן, שלא דרך פלטפורמה", מסביר שי אפל, דירקטור פיתוח עסקי בפיוניר. "כשהוא מכר באמזון, הם עשו לו את הסליקה, ועכשיו הוא צריך פתרון שיאפשר לו לקבל את הכסף. הוא רוצה להמשיך להשתמש בחשבון הפיוניר שלו ולקבל אליו גם את הכסף מהמכירות האלה, וזה מה שאנחנו מספקים לו כעת".
המיקוד של פיוניר הוא באסיה, השוק החזק שלה, ולחברה יש רישיון סליקה כרגע רק בהונג קונג, כך שהיא יכולה כעת להציע את הפתרון לחברות שמאוגדות בהונג קונג, שאלה בדרך-כלל חברות סיניות וחברות מדרום-מזרח אסיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.