חברת הענק הגרמנית סימנס דיווחה אמש (ש') על העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה בת 175 השנה שלה: חוזה בשווי 8.1 מיליארד אירו לאספקת רכבות מהירות למצרים. העסקה מהווה עדות נוספת לקשרים הכלכליים והביטחוניים המתהדקים בין גרמניה לבין מצרים בהובלת הנשיא א-סיסי. בנוסף לצוללות מתקדמות וכלי שיט במיליארד אירו מתוצרת התעשייה הגרמנית, חתמה מצרים על עסקה בשווי 8 מיליארד אירו עם "סימנס" להקמת שורת תחנות כוח.
התוכנית הנוכחית כוללת מודרניזציה של תשתיות הרכבת הישנות במצרים, ואמורה לספק גישה לרכבת לכ-90% מהאוכלוסייה במדינה, לפי הודעת החברה וממשלת מצרים. היא כוללת הקמת קווים חדשים, אספקת 41 רכבות מהירות שייסעו במהירות של עד 230 קמ"ש, 41 רכבות משא ורכיבים נוספים. היא אמורה להיות רלוונטית לכ-60 מרכזים עירוניים במצרים.
שני הצדדים חתמו על ההסכם בטקס מיוחד בהשתתפות נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומנכ"ל סימנס רולנד בוש. המנהל הגרמני אמר כי בעקבות המגה-פרויקט, "למצרים תהיה את תשתית הרכבות השישית בגודלה בעולם, והיא תהיה המודרנית ביותר בעולם". חלק מהפרויקט יכלול הקמת קווי רכבת מחופי הים האדום לאלכסנדריה, שעשויים לשמש להובלת מכולות ומשאות מהמזרח. קו נוסף יחבר בין קהיר לאבו-סימבל, לאורך הנילוס; קו שלישי מתוכנן מלוקסור להורגדה, גם היא לחופי הים האדום.
היחסים בין המדינות התהדקו משמעותית מאז שא-סיסי השתלט על מצרים בהפיכה צבאית. מאז נחתמו הסכם העתק להקמת טורבינות כוח, שתי המדינות חתמו על הסכם למאבק בפליטים לא-חוקיים ומצרים מייצאת גז נוזלי לאירופה, כולל לגרמניה. בדצמבר האחרון אישרה ממשלת המעבר הגרמנית למכור למצרים שלוש ספינות-קרב משוכללות וכן טילי קרקע-אוויר להגנה ביומה האחרון בתפקיד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.