חברות קנאביס משתמשות במטא-וורס כדי להקים חנויות, לקדם את מוצרי הליבה שלהן ולמכור סחורה אמיתית ואסימונים שאינם בני חליפין (NFTs).
מותגים גדולים כמו Miller Lite, וונדיז, אסתה לאודר וג'י פי מורגן צ''יס גם הם עשו ניסיונות בשימוש בעולמות דיגיטליים לשיווק, אבל משווקי קנאביס חושבים שהמטא-וורס יכול להציע כמה יתרונות שבתחום שלהם יש להם עניין ייחודי.
מבחינה זו, שהמטא-וורס פועל לפי העקרונות של Web3 לפיהם ביזור מחליף את שליטת התאגידים ברשת, משווקי קנאביס עשויים להיות מסוגלים לדבר על המוצרים שלהם יותר בחופשיות ממה שהם יכולים בפלטפורמות כמו פייסבוק, כך אמרה ליזה בופו, מייסדת ומנכ"לית של איגוד שיווק הקנאביס.
"מדובר בחלל גדול ופתוח ב־Web3... הרגולטורים עדיין לא הצליחו להבין מה קורה שם", אמרה בופו.
כאלף מבקרים ביום
החברה Higher Life CBD Dispensary פתחה בדצמבר חנות ב־Voxels, פלטפורמה דמוית מטא-וורס שנקראה Cryptovoxels לפני שינוי שמה במאי. החברה שיתפה פעולה עם Saucey Farms & Extracts בפברואר על מנת להשתלט על הקומה השנייה של החנות.
מבקרים ווירטואליים לא יכולים להזמין את מוצרי ה־CBD של Higher Life ישירות בתוך החנות הווירטואלית, אבל הם יכולים ללחוץ על קופה ווירטואלית ומשם הם מועברים לאתר של Higher Life, שם הם יכולים להזמין מוצרי CBD.
כאלף אנשים מבקרים בחנות כל יום, כך אמר ברנדון הווארד, מנכ"ל Higher Life.
הקומה של Saucey כוללת גם היא קופה רושמת, וכשלוחצים עליה מגיעים לאתר שבו אפשר לקנות, במקרה הזו סחורה שלא בהכרח קשורה לקנאביס, כמו מטחנות.
ב־Saucey מכרו מוצרים מועטים לאנשים דרך הלחיצה על כפתור הקופה הרושמת בחנות במטא-וורס, כך אמר אלכס טוד, מייסד שותף בחברה. אבל Saucey צופה שזה ישתנה כשיותר אנשים יצטרפו למטא-וורס, כך אמר.
המטא-וורס נמצא אולי במרחק חמש שנים מהיכולת למכור קנאביס, אמר טוד, וצפה שרגולציות פדרליות בארה"ב האוסרות על מכירת המוצר עשויות להיות מוקלות בחלון הזמנים הזה.
בינתיים, NFTs יכולים לעזור ל־Saucey להפיץ מודעות למותג, במיוחד כשרוב האנשים המצטרפים למטא-וורס מבקשים לקנות בגדים ואביזרים לאווטארים שלהם, אמר.
"זה הולך להיות כלי נהדר למרחב הקנאביס", אמר.
לעת עתה, מותגי הקנאביס נהנים מהחופש היחסי במטא-וורס
מותג הקנאביס Kandy Girl, שמוכר בגלל מכירת סוכריות גומי עם THC שמותר לו לשלוח לכל 50 המדינות, רכש קרקע ב־Decentraland בדצמבר על מנת לקדם את החברה ולמכור NFTs. החברה מכרה וחילקה מוצרים לבישים (wearables) וירטואליים שהגיעו עם NFT, כולל כנפיים שנראות כמו עלי מריחואנה. מכירות ה־NFT של Kandy Girl ב־Decentraland בינתיים גרפו כ־30 אלף דולר, כך נמסר מהחברה.
אבל כיום אין מספיק משתמשים לקחת את המאמץ הזה לרמה הבאה, כך אמר בן בויס, מנהל שיווק ראשי ב־Kandy Girl, השייכת ל־Boyce Capital.
"כשיש מיליון אנשים המחוברים למטא-וורס בכל רגע נתון, אז הולך להיות הגיוני להעמיד בחנות וירטואלית אדם חי", אמר בויס.
לעת עתה, מותגי קנאביס נהנים מהחופש היחסי של המטא-וורס, שם הם יכולים להפעיל טקטיקות שלעתים קרובות אסור להפעיל בפלטפורמות פרסום דיגיטלי בולטות כמו פייסבוק, אינסטגרם וגוגל.
סטנדרט מידור התוכן של מטה מביא לחסימת תוכן, בין אם מדובר בפרסומות ממומנות או בתוכן אורגני לא ממומן, "המנסה לקנות, למכור, לסחור, לתרום או להעניק במתנה או לבקש מריחואנה". מדיניות הפרסום של מטה אומרת שחברות "חייבות לא לקדם מכירה או שימוש בסמים לא חוקיים או למטרות פנאי".
במטה יש מגוון כללים הנוגעים לקנאביס. ב־Roblox Corp אומרים בתנאי השימוש של פלטפורמת משחקי הווידאו ש"אסור למשתמשים לדון, לתאר או לקדם פעילויות לא חוקיות או שיש עליהן רגולציה מחמירה". ב־Sandbox אומרים שכל מטאדאטה הקשורה לחלק מהנדל"ן הדיגיטלי בפלטפורמה "לא יכולה לקשר או להכיל חומר או תוכן שאינו חוקי". בפלטפורמה Horizon Worlds של מטה, כל תוכן שמתאר מריחואנה אסור לפרסום.
אבל ב־Decentraland וב־Voxels אמרו שיעבדו עם חברות קנאביס.
"תמכנו מגוון קהילות NFT של קנאביס - כל עוד הן עומדות בתנאי התקנון שלנו", אמר אדם דה קאטה, מנהל שותפויות ב־Decentraland.
חברות קנאביס הפותחות חנויות ב־Decentraland צריכות לציית לרגולציות חוקיות, כולל לא לשרת משתמשים במדינות בהן המוצר של החברות אסור, כך אמר סם המילטון, מנהל קריאייטיב ב־Decentraland Foundation, הבונה כלים לפלטפורמה ומנהלת את השיווק בה.
אבל "בתור פלטפורמה מבוזרת, זה לא תפקיד ה־Foundation לאצור את החומר שמייצרים המשתמשים או לעשות שיטור של תפישות הקהילה", אמר המילטון.
ב־Voxels אוסרים על מכירת קנאביס בפלטפורמה, אבל לא מתנגדים לכך שמשתמשים יפתחו בפלטפורמה חנויות מדומות, אמר בן נולאן, מייסד החברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.