סוכנות התנועה הגרמנית מסרה שהיא מתכוונת לבצע ריקול לדגמי Y ו-3 של טסלה, בגלל תקלה במערכת החירום האוטומטית שמשפיעה על כ-60 אלף כלי רכב. התקלה גורמת לקריסה של מערכת ה-eCall, שנועדה ליצור קשר אוטומטי עם גורמי חירום במקרה של תאונה חמורה.
במקביל, בסוף השבוע ענקית הרכבים החשמליים של המיליארדר אילון מאסק דיווחה על מסירה של כ-255 אלף מכוניות ברבעון השני של השנה - ירידה של כ-18% בהשוואה לשיא המסירות שרשמה ברבעון הראשון. זאת הפעם הראשונה זה שבעה רבעונים שמספר מסירות הרכב של טסלה יורד בהשוואה לרבעון הקודם.
ברבעון המקביל בשנה שעברה מסרה טסלה כ-200 אלף מכוניות, כך שראוי לציין שגם אם לא עמדה בשיא של עצמה - מדובר בגידול של 26.5% בהשוואה לאשתקד.
החברה פספסה במקצת את תחזיות השוק ברבעון למסירה של 256 אלף כלי רכב, וזאת לאחר שהתחזית נחתכה מהותית בתחילת אפריל עם סגירת המפעל של טסלה בשנגחאי, שכן תחילה עמדו ההערכות על 300 אלף מסירות. את הרבעון הראשון של השנה סיימה טסלה עם מסירה של 310 אלף כלי רכב, שיא של כל הזמנים עבורה אך גם אז פספסה את התחזיות בשוק שציפו למסירת 317 אלף מכוניות.
בין הגורמים העיקריים לירידה במסירות אפשר לציין את סגירת המפעל שלה בשנגחאי באפריל ומאי, בעקבות ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה שהחלה שם כבר בסוף הרבעון הראשון. השעיית הייצור במפעל, שבו מיוצרות כמחצית ממכוניות טסלה, הביא לצוואר בקבוק משמעותי. לצד זאת, נמשכו השיבושים בשרשראות האספקה.
החברה סיפקה תחזית צמיחה שנתית ממוצעת של כ-50% לטווח הארוך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.