תקלה במערכת התפעולית הפנימית של בנק הפועלים גרמה לשיבוש בשירות ללקוחות החל מאתמול (ג'). בנק הפועלים הודיע כי כתוצאה מכך חלק מפעולות הלקוחות שהתקבלו אתמול בהפקדת שיקים בבנקטים, והפקדות בממסרונים (הפקדת מזומנים או צ'קים באמצעות מעטפה) לא התבצעו במועדן.
"הבנק פועל בכדי לטפל ולהשלים ביצוע של כל הפעולות בהקדם. התקלה הטכנית הינה בטיפול ועל כן ייתכנו שיבושים בהפקדת שיקים בבנקטים", הסבירו בבנק הפועלים. עם זיהוי התקלה הודיע על כך הבנק ללקוחותיו באמצעות האפליקציה שלו.
לפני כחודשיים זיהו בבנק הפועלים ובמס"ב, המערכת האחראית על העברות כספים רבים בין הגופים הפיננסים תקלה שמנעה העברת כספים מבנק הפועלים לחשבונות לקוחות בבנקים אחרים, בהם משכורות של עובדים.
שני הגופים הודיעו כי "בשל טעות אנוש, שנבדקת על ידי חברת מס"ב, לא הועבר קובץ הזיכויים של ההעברות הבנקאיות שבוצעו מבנק הפועלים לחשבונות של בנקים אחרים.
בסוף כל יום עסקים מעבירים הבנקים למס"ב קבצים עם הוראות כמה כספים יש להעביר לחשבונות בין הלקוחות וכיצד יש לעשות זאת. בנק הפועלים מעביר מדי יום כמה קבצים עם הוראות העברת כספים, ובערב האירוע אחד מעובדי מס"ב לא ביצע קליטה של אחד הקבצים, ולכן הכספים לא הועברו לחשבונות בבנקים האחרים. עם זיהוי התקלה החלו במס"ב להזין את הקובץ וכל הכספים הועברו בשעות שלאחר מכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.