פרארי מתכננת להשיק מכונית חשמלית מלאה בשנת 2025 ולקראת זה מבקש המנכ"ל להרגיע את החוששים מפני ירידה בביצועים: "זה נכון, יש לנו כמה 100 קילו יותר ממכונית מסורתית עבור אותו סוג של כוחות סוס, אבל מה שבאמת מרגיע אותי זה העובדה שיש לנו הבנה עמוקה של הדינמיקה של הרכב".
בראיון ל-CNBC, נשאל ויגנה אם יוכלו לשמר את התחושה, הכוח והאווירודינמיקה שכה מזוהים עם מכונית היוקרה. ויגנה הדגיש כי המהנדסים בפרארי מסוגלים לשמור על הייחוד של רכב היוקרה, על אף השימוש בסוללה חשמלית כבדה והצהיר: "זה אתגר, אבל אנחנו רואים בזה הזדמנות להמשיך וליצור משהו ייחודי".
על מפעלי הרכבים החשמליים שלה, פרארי אומרת שתאי הסוללה שלה אמורים להיות מורכבים במראנלו, איטליה. "מודולי הסוללה בעבודת יד ישולבו במרכב של מכוניות בתהליך המתמקד בהפחתת משקל הרכב", נמסר.
"כדאי לקחת בחשבון שהיום, להרבה מכוניות יש פחות או יותר גישה לאותם שבבים אלקטרוניים", אמר ויגנה. החברה אמרה כי היא שואפת לכך שרכבים מסורתיים, בעלי מנוע בעירה פנימית, יהיו 40% מהיצע המוצרים שלה עד שנת 2026, כאשר כלי רכב היברידיים וחשמליים מלאים יהוו 60%. עד שנת 2030, שואפת החברה לעבור ל-20% רכבים מסורתיים, כאשר כלי רכב היברידיים וחשמליים יהוו 40% כל אחד.
יצרניות מכוניות יוקרה אחרות, כמו בנטלי מוטורס בבעלות פולקסווגן ומכוניות רולס רויס של ב.מ.וו, מפתחות גם הן אסטרטגיות מעבר לרכבים חשמליים. כל זאת על רקע התוכניות של כלכלות אירופה הגדולות לצמצם את כמות כלי הרכב המסורתיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.