חברת בזק מודיעה הבוקר (ב') על עדכון תחזית הרווח שלה לשנת 2022. החברה צופה כי הרווח הנקי שלה לבעלי המניות צפוי להיות בטווח שבין 1.1-1.2 מיליארד שקל (לעומת בין 1-1.1 מיליארד שקל בתחזית המקורית). השיפור ברווחיות של בזק מגיע בעיקר בגלל היקף פריסת הסיבים הרחב של החברה והעובדה שהיא צופה שתרחיב את מספר המשתמשים בשירות, וזאת לצד שיפור בפעילות בחברות בנות.
החברה דיווחה כי ה-EBITDA המתואם צפוי להיות בטווח שבין 3.65-3.75 מיליארד שקל (לעומת בין 3.6-3.7 מיליארד שקל בתחזית המקורית). ההשקעות יישארו באותו טווח שהחברה העריכה שבין 1.7-1.8 מיליארד שקל (ללא שינוי לעומת התחזית המקורית).
כמו כן, החברה עדכנה כי היא צופה שלעניין היקף פריסת רשת הסיבים של החברה השנה, היא תגיע לכ-1.5 מיליון משקי בית (לעומת 1.4 מיליון בתחזית המקורית). הגידול בפריסה כאשר ההשקעות נשארות באותה רמה מעידים שפוטנציאל הרווח והגידול במספר המנויים ילך ויגדל.
מנגד, צריך לזכור שישנם גורמים נוספים שצפויים להשפיע על רווחיות הקבוצה, והם לא צוינו בהודעת החברה, ככל הנראה בגלל שאינם מהותיים. בחברות-הבנות של בזק, פלאפון נהנית מרוח גבית כתוצאה מהגידול בנדידה הבינלאומית כמו כל חברות הסלולר, ו-yes נמצאת במומנט חיובי בעקבות השקת דיסני פלוס. לגבי בזק בינלאומי - שם דווקא צפויה האטה בעקבות הרפורמה של ביטול הפיצול בין ספק אינטרנט לבין חברת תשתית, מה שגורם למעבר אדיר של לקוחות שנוטשים אותה ולוקחים שירות אינטרנט אחוד מבזק או מחברות אחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.