מניית מאנדיי זינקה ב-17.8% ביום שני לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני, שהיו טובים מתחזיות השוק. בשלב מסוים במהלך יום המסחר, המניה אף חזרה למחיר ההנפקה שלה משנה שעברה - 155 דולר, אך לבסוף ננעלה במחיר של כ-150.5 דולר שמשקף לחברת הטכנולוגיה שווי שוק של 6.6 מיליארד דולר.
מאנדיי מספקת מערכת הפעלה לעבודה, כלומר כלים שארגונים משתמשים בהם לניהול והתפעול היומיומי. ברבעון השני הכנסותיה צמחו ב-75% לכ-124 מיליון דולר, היא הפסידה 45.6 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות (GAAP) ו-14.9 מיליון דולר שהם 33 סנט למניה בניכוי סעיפים שונים (Non-GAAP), בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד כפול.
בשנה שעברה, כשמאנדיי הגיעה לשוק הציבורי, המשקיעים תיגמלו בנדיבות חברות שמציגות צמיחה מהירה בהכנסות גם אם הן עדיין לא רווחיות. עם זאת, בשנה החולפת הסנטימנט בשוק השתנה באופן משמעותי, והנטייה היום היא להעדיף חברות ערך רווחיות.
ערן זינמן, מייסד ומנכ"ל משותף, וסמנכ"ל הכספים, אלירן גלזר, מספרים בראיון לגלובס על השינוי בשוק ועל מצב החברה היום.
הפתעתם את השוק לטובה בדוחות הרבעון.
זינמן: "אנחנו ממשיכים עם התוכנית שלנו. החברה מציגה מצד אחד צמיחה מאוד גבוהה, שהשוק מעריך, ולצד זה אנחנו מראים שיפור ביעילות בצריכת המזומנים ובהפסד התפעולי. אמנם ברבעון הקודם העלינו את ההוצאות, אבל ברבעון הזה הצגנו שיפור ואנחנו מדברים על להתייעל ולהשתפר, והשוק מתגמל חברות כמונו שצומחות ומשתפרות".
לפני שנה, כשפרסמתם את דוחות הרבעון השני של 2021, גם רשמתם הפסד נקי נמוך מהצפוי, אך אז הדגשתם שהמטרה שלכם היא לא לעבור לרווח עדיין, אלא להמשיך להשקיע במכירות, שיווק ומו"פ כדי להגדיל נתחי שוק. משהו השתנה מאז?
גלזר: "לנו יש תוכנית ארוכת טווח, ובטווח הארוך אנחנו מתכוונים להגיע לתזרים מזומנים חיובי ולרווחיות. השוק השתנה ודורש התאמות כאלה ואחרות, אבל אנחנו דבקים בתוכנית המקורית, מדגישים את הצמיחה, ויחד עם זה מסתכלים על מה שקורה בשוק.
"שערי מט"ח השפיעו מאוד על המספרים של כל החברות, ואנחנו לוקחים את זה בחשבון, כמו גם את המצב הגיאופוליטי, הסביבה העולמית, האינפלציה, משבר האספקה. אז אנחנו דבקים בתוכנית המקורית, אבל אם צריך לבצע התאמות - אנחנו פתוחים לזה. התחזית שלנו, כמו במקור, היא להשיג צמיחה שיורדת לשורת הרווח בשנים הקרובות".
בחברה מצפים להגיע לתזרים מאוזן כבר בשנה הבאה, ולהיות רווחיים עד שנת 2025, ולדברי גלזר, "אנחנו מקווים ורוצים להאמין שאולי אפילו לפני 2025". במקביל הוא מעריך שעד סוף 2022 לא יחול שינוי בסביבה הכלכלית והגיאופוליטית.
צמיחה של 63% לפי התחזית השנתית
מאנדיי העלתה את התחזית השנתית שלה וצופה צמיחה של 63% להכנסות של 500 מיליון דולר. על כך אומר זינמן כי "אחד היתרונות של מאנדיי הוא מאגר לקוחות מאוד מגוון. אנחנו לא חשופים לסקטור או מדינה, וזה תורם ליציבות. בנוסף מאנדיי הוא לא כלי שהוא 'nice to have', אלא כלי ליבה בניהול חברות. היום הרבה חברות שמשתמשות במאות כלים שונים לניהול האופרציה, מדברות איתנו על החלפת כלים שונים בפלטפורמה של מאנדיי".
מה אתם שומעים מהמשקיעים?
זינמן: "משקיעים עדיין מאוד מאוד מעריכים צמיחה, אבל הם מוסיפים עוד פרמטרים בשקלול הכולל - בטח יעילות תזרימית, וזה נובע מהסיטואציה שבסביבה הנוכחית קשה לגייס כסף, אז הם רוצים לוודא שהחברה בריאה. המשקיעים עושים הבדלה: לא כל חברה שצומחת מהר מקבלת פרמיה. המכפיל של מאנדיי משקף את האמונה של המשקיעים שהחברה לא רק צומחת אלא גם יעילה, ויש לה עתיד טוב".
יש לכם למעלה מ-800 מיליון דולר בקופה. למה הכסף מיועד?
גלזר: "באופן טבעי, זה שיש כמות גדולה של מזומנים לא אומרת שנבזבז יותר, אלא שנעשה השקעות בצמיחה של העסק בהמשך לתוכנית המקורית, לדוגמה אם תהיינה הזדמנויות M&A (מיזוגים ורכישות), מה שהיום נראה סביר יותר אחרי שקודם המחירים היו מאוד יקרים".
יש משהו על הפרק ?
זינמן: "אין כרגע דברים קונקרטיים, אבל אנחנו מסתכלים על השוק. אנחנו לא לחוצים. השוק עוד צריך להסתגל למצב החדש".
בהנחה שתבצעו רכישה, מה יהיה הכיוון? תוספת טכנולוגיה משלימה, שוק, אנשים?
זינמן: "גם אני וגם רועי (מן, שותפו להקמה ולניהול - ש.ח.ו) אנשים מאוד טכניים. השקנו שני מוצרים חדשים ברבעון הקודם ודיווחנו על מומנטום חיובי מאוד, עם מעל 1,000 לקוחות משלמים במוצרים החדשים. אז התחושה היא שאנחנו יודעים להנביט סטארט-אפ ולבנות מוצרים. רכישה יכולה להיות אולי של חברה עם שיווק משמעותי ויכולת להגיע ללקוחות. מבחינה טכנולוגית, יש לנו יכולת לבנות בעצמנו".
נסחרה מתחת למחיר ההנפקה
מניית מאנדיי הונפקה ביוני 2021 לפי 155 דולר למניה, ששיקף לחברה שווי של 6.8 מיליארד דולר. בנובמבר הגיעה לשיא של כ-445 דולר ולשווי של 19.4 מיליארד דולר. מאז, המניה איבדה 66% מערכה ובחודשים האחרונים היא נסחרת מתחת למחיר ההנפקה, אם כי העליות לאחר פרסום הדוחות האחרונים קירבו אותה שוב למחיר זה.
בסה"כ, ביחס לחברות הישראליות האחרות שהחלו להיסחר ב-2021, מאנדיי מציגה תשואה סבירה: תשואה שלילית של 2.9%, לעומת ירידה של 9.8% במדד נאסד"ק, וירידה של מעל 50% ברוב החברות הישראליות החדשות (רק גלובל-אי נסחרת במחיר גבוה יותר ממחירה בהנפקה).
לדברי זינמן, "חזרנו פחות או יותר למחיר ההנפקה. מה'בציר' שלנו, הרבה מהחברות שהנפיקו הן בירידה. אנחנו מפוקסים על עצמנו, על הצמיחה, והמשקיעים מאוד מעריכים את זה. משקיעים היום יותר בררניים לטווח הארוך".
מאנדיי מעסיקה היום קרוב ל-1,500 עובדים וממשיכה לגייס. "בתחושה, יש היום טיפה פחות תחרות על כל טאלנט, כי הרבה חברות עוצרות גיוסים, אבל מאוד קשה למדוד את זה", אומר זינמן.
איך נראה היום ההייטק הישראלי?
"עדיין יש יזמים מדהימים שבונים חברות יוצאות דופן. כל ההייטק בעולם עובר תקופה של התבגרות חיובית, פוקוס על המודל העסקי, וזה יעשה מאוד טוב. אין האטה בחדשנות".
גלזר: "גם היום יזמים מקימים חברות. אני מאמין שהבציר של שנה שעברה יתבגר, ילמד מהתהליכים המאתגרים, ושיש פה אקוסיסטם טוב שכולנו רוצים שיצליח".
בעקבות ירידות במניות, יש לאחרונה מהלכים אקטיביסטיים במספר חברות. אתם נערכים למצב כזה?
זינמן: "לא נתקלנו במצב כזה, אבל בהנפקה אחד הדברים שהיו לנו חשובים היה שנוכל לשלוט בגורלנו ולא יכריחו אותנו למכור את החברה. מההתחלה היה ברור לנו שיש פוטנציאל עצום. אנחנו במקום טוב, עם מזומנים, עם צמיחה, וממשיכים לרוץ קדימה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.