קבוצת בזק פרסמה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית השנה הראשונה, ובהם גם תוצאות החברה-הבת פלאפון - שרשמה רבעון חזק במיוחד. תורי הענק בנתב"ג אמנם הגיעו לשיאם ביולי ולא במסגרת הרבעון המדווח, אך גם ברבעון השני הישראלים טסו בהמוניהם, והכנסותיה של פלאפון משירותים צמחו ב-9% לשיא של שלוש שנים, הודות להכנסות שירותי הנדידה.
צמיחה משמעותית נרשמה גם במדדי הרווחיות של פלאפון. הרווח הנקי גדל בכ-130% ברבעון והסתכם ב-46 מיליון שקל, ובמחצית כולה ניתר ב-264% והסתכם ב-102 מיליון שקל. גם בשורת ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נרשם שיפור של 18.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והוא הסתכם ב-187 מיליון שקל. במחצית כולה הנתון עלה ב-24.8% ועמד על 372 מיליון שקל (בשני המקרים שיעורו כ-31%).
לצד שירותי הרומינג הצומחים, החברה ציינה עלייה גם במנויי חבילות דור 5, שעומד היום על 702 אלף מנויים, ובמצבת המנויים הכללית, שעמדה בסוף הרבעון על 2.63 מיליון מנויים - תוספת של 53 אלף מנויים. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עלתה בכ-3 שקלים בהשוואה לרבעון המקביל ועמדה על 57 שקל. גם שיעור נטישת המנויים ירד ביחס לרבעון הראשון וביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, ועמד על 5.5%.
סך ההכנסות של פלאפון ברבעון השני גדל ב-4%, והן הסתכמו בכ-599 מיליון שקל, ובמחצית כולה הן צמחו ב-4.6% והגיעו ל-1.2 מיליארד שקל. זאת לאחר שאת העלייה היפה משירותים איזנה ירידה של 8.4% בהכנסות מציוד קצה, שהסתכמו בכ-153 מיליון שקל ברבעון. פלאפון ייחסה את הירידה לשינוי מועדי השקות מכשירים מדגמים חדשים.
ההכנסות של קבוצת בזק כולה הסתכמו ברבעון השני בכ-2.23 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.1%, אשר נבעה בעיקר מגידול של 3%-4% בהכנסות בזק קווי ופלאפון. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-4.48 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.3%.
"החברות-הבנות ממשיכות להתקדם ביישום האסטרטגיה עם תוצאות כספיות מצוינות", אמרה דגנית קרמר, ממלאת-מקום מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, שציינה כי זו השנה השביעית ברציפות שבה נרשם גידול במנויי פלאפון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.