מבין 15 הערים הגדולות, רק בבת ים ובבני ברק (בה שיעור התעסוקה נמוך במיוחד) רוב התושבים מתניידים בתחבורה ציבורית או בתחבורה אלטרנטיבית בדרך לעבודה. שימוש בתחבורה ציבורית קשור לשני גורמים עיקריים: הראשון - היכולת הכלכלית לרכוש רכב; השני - התכנון העירוני והתכנון התחבורתי שמאפשרים תחבורה ציבורית מהירה ונוחה.
בערים עם תכנון מוטה רכב פרטי, מעט משתמשים בתחבורה ציבורית, ולכן רחובות וראשון לציון תופסות את המקומות האחרונים. אך בעיר כמו בת ים, שבנויה באופן צפוף ועם רשת תחבורה ציבורית יעילה, הרבה יותר בוחרים להשתמש בה.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.