רשת מתחמי האירוח סלינה, שצפויה להפוך לחברה ציבורית בבורסת ניו יורק עד סוף הרבעון הנוכחי, פרסמה לאחרונה דיווח מפורט לקראת כינוס אסיפת בעלי המניות של חברת ה-SPAC שאליה היא מתמזגת. סלינה הודיעה לפני כשמונה חודשים על מיזוג לחברת BOA Acquisition Corp, בעסקה שמשקפת לסלינה שווי של 1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף, או 942 מיליון דולר בנטרול המזומנים (Enterprise Value).
● מכפר הדייגים לוול סטריט: כך הקימו שני בוגרי שלדג וסיירת מטכ"ל רשת אירוח עם מודל ייחודי
● כל הסיבות לשפל ההיסטורי של האירו ומה ההשפעות על ישראל
העסקה הייתה אמורה להיסגר עד סוף המחצית הראשונה של השנה, אך מועד השלמתה נדחה לרבעון השלישי. בדיווח פרסמה סלינה את הנתונים הפיננסיים המלאים שלה מ-2021, שנה שבה ההפסד הנקי שלה הסתכם ב-184 מיליון דולר, לעומת הפסד של 138 מיליון דולר ב-2020.
על השורה התחתונה השפיע סכום של כ-103 מיליון דולר של עלויות מימון, מתוכו 40 מיליון דולר ריבית על החוב. בסוף 2021 היה לסלינה חוב שרובו לטווח ארוך בגובה 268 מיליון דולר, בגין הלוואות ואיגרות חוב המירות. ההפסד התפעולי ב-2021 היה 81.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי בסך 84.6 מיליון דולר ב-2020.
בעת הדיווח המקורי על המיזוג לחברת SPAC בדצמבר שעבר, סלינה פרסמה תחזית לשנים הקרובות, והיא חוזרת עליה גם בדיווח האחרון. סלינה מצפה לסיים את שנת 2022 עם הכנסות של 234 מיליון דולר, יותר מפי 2 לעומת הכנסות של 92.7 מיליון דולר שנרשמו ב-2021. ההכנסות יצמחו ל-506 מיליון דולר ב-2023 ול-823 מיליון דולר ב-2024. תחזית ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מדברת על EBITDA שלילי בגובה 37 מיליון דולר השנה, יהפוך לחיובי בגובה 38 מיליון דולר ב-2023 ויגדל ל-120 מיליון דולר ב-2024.
האזור הרווחי ביותר - מרכז אמריקה
נתוני 2021 מצביעים על כך ש-51.3 מיליון דולר מההכנסות הגיעו מהשכרת חדרים, 31.4 מיליון דולר ממכירת מזון ומשקאות והיתר הן הכנסות אחרות. ברמת ההוצאות, 11.3 מיליון דולר נרשמו כהוצאות הקשורות למכירת מזון ומשקאות, 57.2 מיליון דולר בגין שכר לעובדים, 31.5 מיליון דולר - ביטוחים ותחזוקה, 33.7 מיליון דולר - הוצאות משפטיות, שיווק ומחשוב, ועוד 31.2 מיליון דולר הפחתות שונות. באותה שנה קיבלה סלינה מענקים ממשלתיים במספר מדינות (על רקע מגפת הקורונה) בסך 2.1 מיליון דולר, לעומת 1.4 מיליון דולר ב-2020.
נתונים על בסיס גיאוגרפי מראים שחלק ניכר מהכנסות סלינה מגיע ממרכז אמריקה (25.3 מיליון דולר), וממקסיקו וגואטמלה (24.4 מיליון דולר). ברמת היחידה, רק אזור מרכז אמריקה היה רווחי ב-2021.
סלינה הוקמה על-ידי רפי מוסרי ודניאל רודבסקי והיא מפעילה רשת מתחמי אירוח שפועלת ביותר מ-20 מדינות. מוסרי מכהן כמנכ"ל החברה ורודבסקי הוא Chief Growth Officer ודירקטור. עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, מועמדת להצטרף לדירקטוריון החברה. בסוף 2021 סלינה העסיקה 1,673 עובדים, מהם 1,306 בשכר שעתי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.