חברת התעופה אל על תקדים בשנתיים את החזרת ההלוואה שקיבלה מהמדינה בסך 45 מיליון דולר. הנהלת חברת התעופה סיכמה עם משרד האוצר על פירעון מלוא ההלוואה שהתקבלה בתחילת השנה עד דצמבר הקרוב, במקום בתחילת 2025. המוטיבציה של אל על לפירעון מוקדם היא בהסרת המגבלות שהוטלו עליה כחלק מהסכם הסיוע של המדינה.
כחלק מהסכם ההלוואה, הנהלת אל על נדרשה לקבל אישור ממשרד האוצר על הוצאות כמו גיוס כוח-אדם והגדלת צי המטוסים. בחברה מעוניינים להצטייד במטוסים חדשים אבל היו מנועים מכך עד כה בשל מצבה הכלכלי. הצי של אל על הצטמק מ-48 מטוסים לפני משבר הקורונה ל-40 בלבד כיום. חזרת הביקוש לטיסות יצרה מחסור בהיצע המטוסים של חברת התעופה, שגורמים בתוכה מעריכים כי היו מסוגלים למלא אפילו 60 מטוסים לו הייתה ברשותם כמות כזאת.
חברי הנהלת אל על יוכלו לנשום לרווחה בעקבות ההסכם, גם מכיוון שבכך תוסר ההגבלה על שכרם. כל עוד לא הוחזרה ההלוואה, אסר האוצר להעלות את שכרם של מנהלי החברה. חלק מחברי ההנהלה מחכים להעלאת שכרם, וכעת הם לא יצטרכו להמתין שנתיים נוספות. עם זאת, המגבלה על משיכת דיבידנדים, שנקבעה עד שנת 2028, תישאר בתוקף.
במקביל, מועד ההנפקה של אל על בהיקף של 62 מיליון דולר, ידחה לאפריל 2023. עוד הוחלט כי המדינה תקדים תשלומים עבור הוצאות הביטחון לחברה, בסך של 20 מיליון דולר, ותעבירם לחברה עד לחודש דצמבר 2022. הוצאות אלו יוחזרו על ידי אל על למדינה עד אפריל.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל-גננסיה, מסרה כי "על רקע הרצון לבסס את צמיחתה של החברה והשיפור בתוצאותיה הכספיות ועל מנת ליצור גמישות ניהולית, בין היתר, בדרך של השקעות בהון החוזר של החברה גם לאור הגברת הביקושים הוסכם בין הנהלת חברת אל על ומשרד האוצר על האצת תהליך הפירעון של האג"ח שהועמד לאל על, על ידי המדינה בהיקף של 45 מיליון דולר, זאת כשנתיים לפני המועד המתוכנן .אני בטוחה כי המהלך יוביל לשיפור היכולת של אל על לצמוח ולהתמודד בשוק תחרותי עם מציאות משתנה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.