הקיצוצים מגיעים גם לחברת טאבולה העוסקת בהמלצות תוכן: החברה מבצעת רה-ארגון במטרה להפחית עלויות, על מנת להתמקד בתקופה זו של האטה. כחלק מהמהלך מפטרת החברה 6% מכלל עובדיה. בסוף 2021 העסיקה טאבולה כ-1,800 עובדים.
מטרת החברה היא לחסוך הוצאות בסך כ-38 מיליון דולר ב-2023, כולל הוצאות הנוגעות לאירועים ושיווק.
טאבולה, בניהולו של המייסד אדם סינגולדה, פיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן באתרי חדשות עבור גולשים באינטרנט. החברה הפכה לציבורית ביוני 2021 כשהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, ובדומה לחברות טכנולוגיה רבות שהגיעו לשוק הציבורי בצורה זו, איבדה חלק ניכר מערכה מאז. כיום שוויה עומד על 590 מיליון דולר.
טאבולה הפחיתה לאחרונה את התחזית השנתית שלה, אך בניגוד להפחתה קודמת ברבעון הראשון, הפעם היא הותירה ללא שינוי את תחזית הרווח והפחיתה רק את תחזית ההכנסות.
מדובר על הכנסות שנתיות צפויות של 1.434-1.474 מיליארד דולר ב-2022, לעומת תחזית קודמת של 1.499-1.539 מיליארד דולר. בשאר הפרמטרים אין שינוי: החברה צופה רווח גולמי של 485-505 מיליון דולר, הכנסות בנטרול הוצאות רכישת טראפיק (ex-TAC) של 595-615 מיליון דולר, EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 152-160 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בגובה 83-91 מיליון דולר. המשמעות היא שולי רווח גבוהים יותר לעומת התחזית הקודמת.
הפחתת התחזיות הוסברה במלחמה באוקראינה, תנודות שערי חליפין, חולשה בסביבת המאקרו ורמת אינפלציה גבוהה. עם זאת בחברה הביעו אז אופטימיות בנוגע להתאוששות בענף הפרסום לקראת הבחינות נובמבר בארה"ב ותקופת החגים הנוצריים.
לפני כחודשיים נודע שגם המתחרה הישראלית של טאבולה, אאוטבריין בניהולם של ירון גלאי ודיוויד קוסטמן, פיטרה 38 עובדים מתוך כ-1,100 ברחבי העולם, רובם לא בישראל, כלומר בסך-הכול 3% מכלל העובדים.
***גילוי מלא: לגלובס יש מערכת יחסים מסחרית עם חברת טאבולה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.