מדינת ישראל מתכוונת להעביר לדגמים נטולי פליטות, בעיקר חשמליים, את כלל צי הרכב הממשלתי שלה שמונה כ-15 אלף כלי רכב, עד 2035 - כך עולה מהצהרה משותפת של מספר מדינות בכנס האנרגיה של סוכנות האנרגיה הבינלאומית שנערך בין 21 ל-23 בספטמבר. על ההצהרה חתם החשב הכללי, יהלי רוטנברג, לצד נציגים מארה"ב, מגרמניה, מאוסטריה, מנורבגיה, מקנדה ומניו זילנד.
● המדינה שוקלת לדחות את המס על רכבים חשמליים. הסיבה מפתיעה | בלעדי
● מועד הפתיחה מוטל בספק: המכרז התחבורתי שלא מפסיק להסתבך
● מדוע יצרנית הרכב הגדולה בעולם לא נכנסת לטרנד הכי לוהט של שוק הרכב?
במסגרת ההצהרה מתחייבות המדינות החתומות לקדם צי רכב ממשלתי נטול פליטות בקטגוריות כלי הרכב הקלים (לא כולל משאיות) עד שנת 2035 ולרכוש דגמים שאינם מזהמים בלבד בקטגוריה זו, משנת 2035 ואילך.
יצוין כי ישראל כבר הקדימה למעשה את שאר העולם בכל הנוגע לרכש, ובהתאם להחלטת החשב הכללי מהשנה שעברה, מינהל הרכב הממשלתי מחויב לרכוש רכבי נוסעים חשמליים בלבד לצי הממשלתי כבר משנת 2025 ואילך.
אישור ההצהרה המשותפת בא כחלק מחברות ישראל בגוף GGI (Green Government Initiative) של הבית הלבן וקנדה, בו מוביל החשב הכללי את קבוצת העבודה בנושא "ציים ירוקים", בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, דקל כהן, ובריכוזו של מנהל מינהל הרכב הממשלתי, יריב גבאי.
הצי הממשלתי מונה כיום כ-15 אלף כלי רכב וביניהם רכבי משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, רשות הכבאות ומשרדי הממשלה השונים.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מסר כי "אנו בעיצומו של תהליך, שבסופו צי הרכב הממשלתי יהפוך לצי נטול פליטות. כבר כעת מוחלפים כאלף רכבים בצי הממשלתי לרכבים היברידיים, ואנו מתקדמים למעבר לרכש רכבים חשמליים. המהלך קיבל ומקבל הדים בינלאומיים, זאת כחלק מההובלה של צוות 'ציים ירוקים' תחת יוזמת הבית הלבן בארה״ב. אנו מפגינים את מחויבותנו לנושא באמצעות אישור ההצהרה הבינלאומית המשותפת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.