חברת ניסאן הודיעה השבוע כי תמסור את עסקיה ברוסיה לחברה NAMI, הנמצאת בבעלות המדינה, תמורת אירו אחד בלבד, תוך הפסד של כ-687 מיליון דולר. במסגרת העסקה, לניסאן תשמר הזכות לרכוש בחזרה את העסק בתוך שש שנים.
● איך נמלט מנכ"ל ניסאן מיפן מקופל בתוך ארגז
המכירה ל-NAMI תכלול את מתקני הייצור והמחקר של ניסאן בסנט פטרסבורג, כמו גם את מרכז המכירות והשיווק שלה במוסקבה, אמר המשרד. למרות ההפסד המשמעותי שתספוג ניסאן בעקבות העסקה, יצרנית הרכב שומרת על תחזית הרווח שלה כפי שהיא.
ניסאן תצא מרוסיה לאחר שכבר בחודש מרץ השנה נאלצה להשהות את הייצור במפעל שלה בסנט פטרסבורג, עקב שיבושים בשרשרת האספקה. בעסקה זו הופכת יצרנית הרכב היפנית לחברה הגדולה האחרונה שיוצאת מרוסיה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה בפברואר. העסקה עולה בקנה אחד עם המגמה של בעלת המניות הגדולה של ניסאן, יצרנית הרכב הצרפתית רנו, שמכרה במאי את חלקה בבעלות על יצרנית הרכב הרוסית Avtovaz למשקיע רוסי. בעסקה ההיא, על-פי הדיווחים, רנו מכרה את חלקה תמורת רובל אחד, 0.02 דולר.
העזיבה של ניסאן את רוסיה מגיעה על רקע שינוי משמעותי ביחסיה עם רנו. שתי החברות מסרו השבוע כי הן מנהלות דיונים על עתיד הברית ביניהן, הכוללים, בין השאר, אפשרות שניסאן תשקיע במיזם רכב חשמלי חדש של רנו. במסגרת השינויים האפשריים, שעלולים להביא לטלטול הגדול ביותר בספינת השותפות בין השתיים מאז מעצרו ב-2018 של המנהל הוותיק קרלוס גוהן, ישנה גם אפשרות שרנו תמכור חלק ממניות השליטה שלה בניסאן, כך לפי פרסום ברויטרס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.