חברת התיירות האמריקאית-ישראלית טריפאקשנס (Tripactions) הודיעה כי גייסה 304 מיליון דולר לפי שווי של 9.2 מיליארד דולר. החברה שמתכוננת להתרחבות ולהנפקה גייסה 154 מיילון דולר בתמורה למניות, בגיוס בו השתתפו קרנות אנדרסן הורוביץ ופרמג'י אינווסט. כמו כן גייסה מימון וכן גיוס של 150 מיליון דולר במימון מובנה דמוי חוב מקרן חדשה של Coatue Management המתמקדת בסטארט-אפים בשלב מתקדם, לאור העובדה ששוק ההנפקות הראשוניות חסום לעת עתה.
טריפאקשנס נוסדה בארה״ב ורוב עובדיה אמריקאים, אך לחברה די-אן-איי ישראלי מאחר שמייסדיה הם הישראלים אריאל כהן ואיל טוויג, משקיעים בה אורן זאב וגרופ 11 של דובי פרנסס, והיא מעסיקה בישראל כמה עשרות עובדים במרכז פיתוח בתל אביב. לפני שנה גייסה החברה הון לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר ולאחרונה דווח כי היא מעוניינת להנפיק לפי שווי של 12 מיליארד דולר.
"אנו רואים את הגיוס כביטוח המאפשר לנו להמשיך להיות אגרסיביים ביותר לנוכח השוק הבלתי ודאי", אמר תומאס טוכשרר, סמנכ"ל הכספים של החברה לסוכנות רויטרס. לדבריו, הסכום שגויס מ-Coatue Management לא מתורגם למניות ואין לו התניות. הוא בעל דיפות ביחס להשקעות אקוויטי אך פחות ביחס למלווים הקיימים ולמכשירי החוב שהסטארט-אפ מחזיק. "זה פתרון שמיועד בעיקר לחברות צמיחה בשלב מאוחר. הוא פחות מדלל וקונה להן זמן עד ששוקי ההנפקות ישובו ויפתחו או לשם מיזוגים ורכישות", אמר דן רוז יו"ר Coatue Management.
טריפאקשנס הפכה לשחקן הדומיננטי בשוק מערכות ניהול נסיעות עסקיות בחברות בראש ובראשונה כתגובה לבעיה שנפוצה עד היום, או לפחות עד פרוץ מגפת הקורונה: למנהלי הכספים בארגונים אין מספיק שליטה על הוצאות הטיסה והלינה של עובדיהם והוצאות לא מתוכננות היו ועודם אחד הנושאים הכואבים עבורם. החברה פיתחה מערכת להזמנת טיסות, מלונות, רכבים להשכרה ושירותים נלווים המאפשרת לנוסע העסקי לתכנן את הנסיעה בעצמו, מחד, ולמנהלי הכספים ולמתאמי הנסיעות לפקח על הוצאות התיירות בארגון מאידך. היא גם מאפשרת לעובדים לתכנן טיול פרטי מיד לאחר סיום המשימות שלהם למקום העבודה, מאותה הפלטפורמה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.