אם הכל יתקדם כמתוכנן, חברת טכנולוגיית הרכב מובילאיי צפויה להפוך בקרוב להנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט השנה, אך היא לא תהיה גדולה כפי שהעריכו מוקדם יותר. מובילאיי, שנמצאת כיום בבעלות אינטל הגישה תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה, ובו היא מגלה שהשווי אליו היא מכוונת מגיע ל-14.3-16 מיליארד דולר. טווח המחירים שאליו מכוונת החברה הוא 18-20 דולר למניה, והיא מתכננת להנפיק 41 מיליון מניות חדשות, כלומר לגייס סכום שינוע בין 738-820 מיליון דולר.
● הביקושים בירידה, והמניה צנחה ביותר מ-50%: מאחורי גל הפיטורים הגלובלי של אינטל
● וול סטריט ג'ורנל: השווי של מובילאיי בהנפקה יירד מתחת ל-20 מיליארד דולר - פחות מחצי מהתחזית המקורית
לחתמים בהנפקה ניתנת אופציה לרכישת מניות נוספות, אשר באמצע טווח המחירים המבוקש יכולות להכניס לחברה עוד כ-117 מיליון דולר. עוד מדווחת מובילאיי כי סכום נוסף, בסך 100 מיליון דולר, יוזרם לה על-ידי חברת ההשקעות General Atlantic, במחיר שישווה למחיר המניה בהנפקה. מניות אלה יהיו חסומות לתקופה של 180 יום לאחר ההנפקה. כ-2.05 מיליון מניות המהוות כ-5% מהמניות שיונפקו, יוקצו לפי בקשת החברה למנהלים, דירקטורים ונושאי משרה באינטל.
לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, שחשף את ירידת השווי בהנפקה, מובילאיי מתכננת להוציא לפועל את ההנפקה ב-26 באוקטובר, כלומר בשבוע הבא.
מובילאיי, שאותה הקימו ב-1999 פרופ' אמנון שעשוע (מנכ"ל) וזיו אבירם, נסחרה בעבר בבורסת ניו יורק. היא הונפקה לראשונה ב-2014 בשווי 5.3 מיליארד דולר, וכשנסחרה בשווי של 10.5 מיליארד דולר ב-2017, נודע על רכישתה בידי אינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר. חמש שנים לאחר הרכישה, אינטל החליטה להנפיק את מובילאיי ובכך לממש חלק מההשקעה בה. בתחילת 2022 פורסמו דיווחים לפיהם השווי המבוקש של מובילאיי בהנפקה יגיע ל-50 מיליארד דולר. הירידות בשווקים הובילו גם לקיצוץ השווי, ובחודש ספטמבר פורסם שהשווי המבוקש יהיה 30 מיליארד דולר. כאמור, כעת לפי הדיווח של וול סטריט ג'ורנל מדובר על 20 מיליארד דולר ומטה - כ-5 מיליארד דולר מעל שווי הרכישה בידי אינטל ב-2017.
חלק משמעותי מהגיוס יופנה לתשלום של 3.5 מיליארד דולר לאינטל, מעין דיבידנד עליו הוסכם בין החברות, וזאת לאחר שדיבידנד בסך 336 מיליון דולר שולם על-ידי מובילאיי לאינטל מוקדם יותר השנה. עם זאת התשקיף קובע שבקופת מובילאיי יישאר סכום של מיליארד דולר (טרום ההנפקה היו למובילאיי בקופה מזומנים ושווי מזומנים בגובה 774 מיליון דולר).
הפסדי החברה הצטמצמו מ-328 מיליון דולר ב-2019 ל-75 מיליון דולר בשנה שעברה. מנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, ציין בתשקיף כי 50 חברות משתמשות כיום בטכנולוגיה של החברה על פני 800 דגמי רכב. מהתשקיף עולה כי מובילאיי רכשה לאחרונה מאינטל את מלוא הבעלות על חברת הבת moovit, העוסקת בתחום "ניידות כשירות", ושנרכשה על ידי אינטל לפני כשנתיים תמורת 900 מיליון דולר. המשמעות היא שמוביט מהווה חלק מההנפקה של מובילאיי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.