מדינת ישראל הלכה אמש לבחירות בפעם החמישית בשלוש שנים וחצי, ובמהלך היממה הקרובה יתבהרו יותר תוצאות הבחירות. אמש (ג') הציגו ערוצי הטלוויזיה את שידורי המדגם שלהם עד השעות הקטנות של הלילה וניסו לתווך לאזרחים את המצב ולחזות איך ייראו תוצאות הבחירות.
● משקיעים, אבל פחות: מאחורי הקלעים של אולפני הבחירות בערוצי הטלוויזיה
● הקסם של דרעי, הכישלון של שקד ואחוז ההצבעה: 5 הערות על תוצאות המדגמים | שירית אביטן כהן, פרשנות
● מתח אדיר: האנשים הכי חשובים של היום מתכוננים לרגע ההכרעה
בוועדת המדרוג הישראלית, המודדת את אחוזי הרייטינג בשידורי הטלוויזיה, פרסמו את נתוני הצפייה במדגמי הבחירות השנה: בבחירות 2022 עמד שיעור הצפייה המצרפי בשלושת הערוצים (11, 12 ו-13) ב-20 הדקות הראשונות של משדר המדגם על 39.3% במשקי הבית היהודיים - הנתון הנמוך ביותר מכל סבבי הבחירות הקודמים.
ממצאי עבר מראים כי המשדרים בשעה 22:00 הם אירוע שיא, שמושך אליו צופים רבים - כאמור קצת פחות השנה. לצורך ההשוואה, בוועדת המדרוג פרסמו את נתוני העבר: בבחירות אפריל 2019 עמד שיעור הצפייה המצרפי בערוצים 11, 12 ו-13 בקרב משקי הבית היהודיים, ב-20 הדקות הראשונות של משדר המדגם, על 50.4%. בבחירות ספטמבר 2019 פחתה ההתעניינות, והצפייה עמדה על 45.3%. בבחירות מרץ 2020 הנתון עמד על 47.1%, ובבחירות מרץ 2021 הנתון שוב טיפס והגיע ל-50.5%.
גם בקרב משקי בית לא יהודים נרשמה התעניינות בתוצאות לכל אורך הסבבים, לפי הוועדה. 18.9% מהציבור הלא-יהודי צפה בתוצאות בבחירות אפריל 2019, בספטמבר 2019 הנתון עלה ל-25%, ומאז נרשמה ירידה: במרץ 2020 עמד השיעור על 21.8%, ואילו בבחירות מרץ 2021 פחתה הצפייה ועמדה על 15.5% בלבד.
קשת מובילה
בקשת 12, שם הצליחו להוביל את נתוני הרייטינג גם השנה, החליטו השנה לעשות מה שהם עושים טוב: השילוב האקטואלי עם "ארץ נהדרת" בתגובה למצב הפוליטי. גם בסבבי הבחירות הקודמים קשת הובילה את טבלאות הרייטינג של משדרי הבחירות: בסבב הראשון עם 29% צפייה, בסבב השני עם 25%, בסבב השלישי עם 28.5% ובסבב הרביעי עם 29.1%. כאמור, גם בסבב הנוכחי הצליחה קשת להוביל את הקטגוריה עם 23.4% - אחוזי צפייה נמוכים משמעותית משאר הסבבים. בדקת המדגם הנתון עמד על 23.3%.
אולפן חדשות 12, ליל אמש / צילום: חדשות 12
ברשת 13 החליטו השנה להשקיע באולפנים הווירטואליים ודווקא להמשיך לשדר אקטואליה בלי ברייקים להומור. הנתונים במשקי הבית היהודיים: בסבב הראשון 14.3%, בסבב השני והשלישי 15.2%, ובסבב הרביעי 16.7%. הפעם רשת שוב במקום השני, כשמדידת הרייטינג מצביעה על 11.5%. בדקת המדגם הנתון עמד על 12.4%. אגב, במשקי הבית הערביים, רשת 13 הובילה בשלושה מתוך ארבעת הסבבים מבחינת אחוזי הרייטינג, ואף עקפה את קשת 12.
ערוץ 14 עקף את התאגיד
בתאגיד השידור הציבורי "כאן" השקיעו גם הם בטכנולוגיות חדשות ובעיצובים חדשים, לצד הגדלת קלפיות המדגם שנספרו. נתוני הרייטינג בתאגיד ממשיכים את המגמה הכללית: בסבב הראשון 7%, בסבב השני 5%, בסבב השלישי 3.4% ובסבב הרביעי 4.7%. הפעם התאגיד הצליח למשוך יותר צופים - עם נתון של 4.4%. בדקת המדגם עצמה הנתון עמד על 5.2%. מבחינת נתוני דיגיטל - באתר צפו 26 אלף אנשים, בפייסבוק כ-1,800 איש, וביוטיוב כ-1,900 איש.
בערוץ 14, שלראשונה שידר תוצאות מדגמיות (אך בשיטה שונה לחלוטין משיטת מדגם מסורתית, אשר ככל הנראה מתבססת על סקר נרחב ובינה מלאכותית), הציגו לראשונה אולפן בחירות מלא עם כל הכלים ששמרו בסוד עד כה. הרייטינג של ערוץ 14 במשדר המדגם עמד על 6.2% - יותר מאשר בתאגיד.
כאמור, הפילוג בדקת המדגם נותנת לקשת את ההובלה: 23.3% צפו בקשת 12, ברשת צפו 12.4% בדקת המדגם, בתאגיד צפו 5.2%, ובערוץ 14 צפו 6.6% בדקת המדגם. בהשוואה לסבבים קודמים - התאגיד הם היחידים שעלו מהסבבים הקודמים (4.7% בפעמים הקודמות), בעוד שקשת ורשת ירדו בכמה אחוזים (קשת הייתה עם 29.5%, ורשת הייתה עם 17.8%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.