חברת דיסני פרסמה השבוע את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הפיסקלי הרביעי של שנת הכספים 2022, והתמונה העולה מהן עגומה: ההכנסות הסתכמו ל-20.15 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שדיברו על 21.24 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח דיסני פספסה, עם רווח מתואם של 30 סנט למניה מול תחזית של 56 סנט למניה.
מהדוחות עולה כי בחברה מתכננים לקצץ בתקציבי השיווק והתוכן, בשל רווחים נמוכים מהצפוי. למעשה, הביצועים החזקים בפארקים של דיסני (הכנסות שיא של 7.4 מיליארד דולר) קוזזו עם ההפסדים בעסקי הסטרימינג של החברה.
● דיסני עקפה לראשונה את נטפליקס במספר מנויי הסטרימינג בעולם
● אפליקציה שנתקעת, תכנים חסרים וסרבול ברישום: השקת דיסני פלוס בישראל נתקלה בקשיים
לא יתרכזו בצמיחה
הנתון המעניין יותר בדוחות נוגע למספר המנויים החדשים: שירות הסטרימינג דיסני פלוס צירף לשורותיו 12.1 מיליון מנויים חדשים נטו, כך שכעת לשירות יש 164.2 מיליון מנויים, 4 מיליון יותר ממה שצפו האנליסטים.
עם זאת, העלייה במספר המנויים אינה בהכרח חיובית, משום שלעסקי הסטרימינג של החברה יש כאמור עלות כבדה. מדובר בהפסד של 1.47 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, יותר מפי שניים מההפסד בשנה הקודמת, ו־38% יותר ממה שחזו האנליסטים. למעשה, מאז השקת דיסני פלוס לפני שלוש שנים, עסקי הסטרימינג של החברה רשמו הפסדים של יותר מ־8 מיליארד דולר.
בדיסני מעריכים כי ההפסדים האלה יתחילו להצטמצם ברבעון הנוכחי, וכי דיסני פלוס צפוי להגיע לרווחיות ב־2024, כיוון שמעתה תינתן עדיפות להכנסות על פני צמיחה מהירה. נזכיר כי עד כה התקשתה החברה לתרגם תוספת מנויים לרווחים, בין היתר כי העדיפה להשקיע ביצירות תוכן מרהיב כמו "מלחמת הכוכבים" וסדרות מארוול.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.