במהלך החודש ייפרק בנמל המפרץ החדש משלוח ראשון של מותג הרכב MG מתוצרת SAIC הסינית, הכולל מאות כלי רכב. המשלוח יגיע לישראל לראשונה בתוך מכולות תקניות של 40 רגל על גבי ספינת מכולות של חברת COSCO הסינית, ולא על גבי ספינה ייעודית להובלת כלי רכב (RORO) כפי שהיה עד היום.
● מחירי הובלת הרכב מהמזרח באוניות ייעודיות זינקו בחדות. הפתרון של הסינים: משלוח אלפי כלי רכב במכולות | בלעדי
● אירוע היסטורי: נפתח נמל חדש בישראל. איך זה ישפיע על הכיס שלנו?
זוהי הפעם הראשונה שכמות מסחרית גדולה של כלי רכב מגיעים לישראל במכולות, וגם הפעם הראשונה שנמל המפרץ החדש פורק בשטחו כלי רכב חדשים. עד כה התמקדה הפעילות של נמל המפרץ במכולות ובמטען כללי בלבד. המטען היה אמור להגיע במקור לנמל חיפה הישן, אולם הפריקה הועברה לנמל המפרץ בהחלטה של יצרנית הרכב ושל חברת הספנות.
יצוין כי COSCO הסינית נמצאת בקשרים עסקיים הדוקים עם הזכיינית של נמל המפרץ, שנחאי פורט גרופ (SIPG), ובתחילת נובמבר אף חתמה על הסכם לרכישת כ-15% מהבעלות על SIPG.
כפי שפורסם לראשונה בגלובס, שיטת השילוח של כלי רכב באמצעות ספינות מכולה פותחה על-ידי חברת COSCO ו-SAIC הסיניות כדי לתת מענה למחסור ספינות ייעודיות להובלת כלי רכב מהמזרח, שמלווה בעליית מחירים חדה. המחסור נובע מזינוק של מאות אחוזים ביצוא כלי רכב מסין לשאר העולם, בהובלת המפעל של טסלה בשנחאי.
על-פי ההערכות, עלות ההובלה הימית של רכב מסין לישראל מגיעה כיום לעד כ-10% ממחיר היצרן ליבואן והופכת לכלכלית את ההובלה באמצעות מכולות, שמחיר ההובלה שלהן ירד לאחרונה בחדות.
חברת COSCO מובילה כלי רכב מסין באמצעות מכולות ובאמצעות אוניות צובר מוסבות החל מאוגוסט השנה, אולם עד כה בעיקר בקווים לדרום אמריקה. יצוין כי פעילות הפריקה והאכסון של כלי רכב נחשבת לאחת הפעילויות הרווחיות ביותר של הנמלים בישראל ומגלגלת קרוב לרבע מיליארד שקל בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.